directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 9 de desembre de 2024 07:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El Govern culpa l'Estat espanyol de la desviació del dèficit català

Homs assegura que amb el pacte fiscal no s'hagués produït una desviació del dèficit el 2011 i defensa que Catalunya ha complert però ha rebut 'un suspens' per l'incompliment de l'Estat

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El Govern creu que si Catalunya disposés del 'control de la caixa' amb el pacte fiscal que reclama, no hi hauria cap desviació del dèficit de 2011. Així ho ha explicat el portaveu, Francesc Homs, que ha considerat que amb Catalunya gestionant els recursos, l'Estat no podria deixar a deure la disposició addicional tercera de l'Estatut i el fons de competitivitat. I si el Govern hagués disposat dels 2.200 milions que això suposa, no seria diferent la xifra de dèficit que pel 2011 va preveure la Generalitat i la que dilluns va donar el ministre d'Hisenda. Homs, a més, creu que Catalunya 'ha complert' el 2011 i que qui no ho ha fet és l'Estat. 'I per això hem rebut un suspens', ha conclòs.

Comparteix
   


Etiquetes
El Govern de la Generalitat va incloure als pressupostos una previsió de dèficit pel 2011 del 2,6%, i finalment el va acabar xifrar en el 3,29%, però dilluns Cristóbal Montoro va marcar la dada en el 3,72 %. Aquesta diferència entre la dada que va fer pública el Govern i la que ha donat l'Estat es deu, segons Francesc Homs, a la impossibilitat de la Generalitat de tenir 'la clau de la caixa'. 

'Hi ha 759 milions d'euros que no se'ns van pagar, i 1.450 milions més que tampoc van arribar', ha explicat el portaveu, referint-se als deutes que l'Estat manté amb Catalunya pel 2011. 'Això suposa un 1,1% del PIB, i si restem això al que diu l'Estat que tenim de dèficit, tenim la xifra que havíem marcat', ha detallat Francesc Homs. 

'Amb un model de finançament com el que tenim, del que fem un balanç del seu rendiment no positiu, si haguéssim tingut el control de la caixa, ara estaríem parlant d'un dèficit absolutament diferent al que ens estan atribuint', ha concretar el portaveu, que ha assegurat que amb el pacte fiscal que el Govern reclama, 's'entén que els 2.200 milions que ens deuen els tindríem sobre la taula i no estaríem demanant-los'.

En aquest sentit, Homs ha remarcat la diferència entre el que ha fet el Govern de Catalunya i el que s'ha fet des de l'Estat. 'Catalunya ha fet els deures i altres no', ha explicat, tot afegint, fent un símil escolar, que el que ha passat 'és com quan a algú li toca fer un treball en grup, fa bé la seva feina, el company ho fa molt malament, i la nota final és de suspès'. D'aquesta manera, Homs ha culpat el govern espanyol de no complir amb les seves obligacions, deixant així la Generalitat en una pitjor situació.

En aquest sentit, el portaveu ha destacat que la reducció de despesa que ha estat fent el govern és 'la primera vegada que es fa', i ha recordat que 'en 2009 i 2010, en plena crisi, no es va reduir la despesa tot i haver caigut els ingressos; es va gastar tant o més' i després la Generalitat ha hagut de 'pagar la festa'. 

Amb tot, el portaveu s'ha compromès a 'fer mans i mànigues' per complir amb els pressupostos que hi ha marcats i els objectius de dèficit per 2012. I en aquest sentit, s'ha mostrat confiant en què el govern espanyol pagarà els deutes que té amb la Generalitat. Malgrat això, Francesc Homs ha volgut destacar que aquest episodi de xifres diferents en el dèficit pot servir per 'posar l'accent en el pacte fiscal' que assegura que necessita Catalunya. 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#14
1 de març de 2012, 10.11 h

#12 Si els polítics fessin la seva feina, BÉ, estaria d'acord amb Vostè. Però la feina de Conveniència i Unió és anar passant el temps i aplicar més retallades, cosa que sembla que és allò que els és més fàcil. I en quant allò de que sense polítics no pot haver-hi democràcia, m'haurà de perdonar, però discrepo totalment de la seva afirmació, al menys pel què fa la democràcia que se'ns està oferint de la mà dels polítics que tenim. Amb la resta del seu article, hi estic d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
mario fletxa barna
29 de febrer de 2012, 17.41 h

#11 Torna- hi Joan, els polítics són els únics que poden fer una democràcia, sense polítics no hi pot haver damocràcia, només dictadura ( com la que tenim, ara mateix) un altra cosa és, que el poble ajudi a decidir amb el seu vot, a les urnes, sense violència. Ja vaig dir, que totes les associacions s'ajuntin en un sol clam, sense formacions pilítiques que enmascarin la formació.
Els polítics a la seva feina i nosaltres a la nostra, però junts, sinó no aconseguirem res profitós.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Joan fletxa Palamós
29 de febrer de 2012, 16.17 h

No és qüestió de fer lo de sempre, el ploramiques. Fins ara us ha anat bé però se us acaba. Fora partits polítics (TOTS) nefastos i verdulaires!!. Fora polítics covards, traidors i botiflers !! Tots a donar suport als moviments independentistes surgits de la societat civil !!! www.assemblea.cat


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
jordi fletxa barcelona
29 de febrer de 2012, 10.51 h

Plorant no arribarem enlloc, i fa massa temps que ho estem fent. Si volem sortir-nos-en necessitem la independència i la única manera de fer-ho d'una punyatera vegada es dir prou i adéu.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Patufet fletxa Sant Pol de Mar
29 de febrer de 2012, 10.31 h

Sabeu quina és la gran diferencia entre Espanya i Grècia?

Molt senzill, Catalunya. Amb els diners de l’espoli fiscal que pateix Catalunya, amb cinc anys rescataríem Grècia nosaltres solets, sense cap ajut d’Europa. El que estem fent ara és rescatar Espanya, també nosaltres solets. Ah! I ara alguns diuen que no s’ha de posar límit a la solidaritat. No ens enganyem, ni concert econòmic ni pactes fiscals... INDEPENDÈNCIA ja!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
mario fletxa barna
29 de febrer de 2012, 10.11 h

Aquest lliri a la mà ja no cola home! la "enana" us està rellepant el cul i vosaltres creieu... creieu...CREIEU. HÒSTIA!, COLLONS!.
Perdoneu, la meva catarsi, però a vegades no es pot evitar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
29 de febrer de 2012, 07.10 h

Bla,bla, bla ! Ja s'han acabat les paraules, ara em de passar als fets Sr. Homs. Ja no val dir, denunciar,no entén que ja no ens ho creiem ?
S'ha de passar a l'acció.
Què hem de fer els catalans ? tancament de caixes, demani-ho, expliqui com serà i ho farem, no ho dubti.
La resta serà una pèrdua de temps. Se'n recorda que ja fa 300 anys que estem aixi ? Potser a vostés els va bé a mi NO.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Francesc fletxa Sant Pol de Mar
29 de febrer de 2012, 00.31 h

La Junta d´Andalusia te totes aquestes "embaixades" per a la promocio del seus productes a l´estranger i ningu demana tancar-les per la crisi:
Buenos Aires
México D.F.
Miami
Nueva York
Panamá
Santiago de Chile
São Paulo
Dubai
Nueva Delhi
Pekín
Seúl
Shanghái
Tokio
Argel
Casablanca
Luanda
Bruselas
Bucarest
Budapest
Düsseldorf
Estambul
Kiev
Lisboa
Londres
Moscú
París
Praga
Sofía
Varsovia
www.extenda.es
Per que Catalunya ha de tancar les seves "embaixades"?
Sr. Mas, voste es un IMBECIL ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jordi fletxa Barcelona
28 de febrer de 2012, 19.27 h

Quant hom refereix a “l'Estat espanyol” ens du a confusió. La Generalitat n'és part d'aqueix mateix Estat, per tant en seria còmplice d'això entès per “Estat” que no es que estigui allà i fora d'aquí, si no que nosaltres n'estem englobats dintre. D'haver-hi desviaments de dèficit, caldria demanar explicacions als responsables d'haver-ho fet, com a contribuents a la mateixa caixa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat (Catalunya)
28 de febrer de 2012, 19.16 h

"El Govern culpa l'Estat espanyol de la desviació del dèficit català".
I l'estat espanyol culpa al govern i, llestos! Que dies passa, anys empeny.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Espanya no amnistia a Catalunya ni va advertir dels atemptats terroristes que causaren morts

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.