UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.17' ) WHERE id_article = 189332 Castells demana a Navarro un PSC 'independent' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 03:01 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Castells demana a Navarro un PSC 'independent'

Demana a Navarro que 'reconstrueixi des de zero' el partit

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

L'exconseller d'Economia, Antoni Castells, ha estat l'encarregat de presentar la conferència on el primer secretari del PSC, Pere Navarro, ha detallat la seva proposta de pacte fiscal. Castells, però, ha aprofitat la introducció que ha fet per reclamar al líder dels socialistes que faci del seu partit un ens polític 'independent i autònom' del PSOE. A més, l'exconseller ha encoratjat Pere Navarro a que tingui 'el coratge' per 'reconstruir gairebé des de zero' el PSC. I és que per Castells, els socialistes necessiten ara mateix un procés quasi de refundació i que col·loqui el partit en una posició on 'es faci valer des de la seva plena independència'.

Comparteix
   

"Avui a Catalunya és temps de reconstrucció. I al PSC hi ha una necessitat premiant de reconstruir gairebé des de zero un projecte polític". Així ha començat Castells la seva intervenció després de saludar els assistents i agrair la invitació. I és que l'exconseller ha deixat molt clar que ara mateix el que cal als catalans és un partit "progressista situat en el camp de l'esquerra, que aspiri a ser majoritari a Catalunya, que sigui alternativa de govern a CiU, i independent i autònom de qualsevol força política espanyola. Disposat a pactar-hi, és clar, però fent-se valdre des de la seva plena independència". 

Castells, a més, ha explicat que aquest partit ha de sortir de la base del que ara mateix encapçala Pere Navarro i la direcció del qual l'exconseller va abandonar emprenyat amb els seus plantejaments. "Crec que això no ho pot fer només el PSC, però que tampoc es pot fer sense el PSC. I m'agradaria que es pogués fer sense trencar-lo perquè sóc dels que creu que les fractures internes i les guerres fratricides acaben sempre portant al desastre", ha sentenciat. És en aquest sentit que ha "encoratjat" a Navarro a "fer possible aquesta reconstrucció". "Coratge no li'n falta i li desitjo tota la sort i tot l'encert en aquest propòsit", ha dit. 

D'altra banda, ha considerat que el dificil encaix de Catalunya amb Espanya que ha deixat la sentència del TC sobre l'Estatut ha fet créixer les posicions independentistes i, per retroalimentació, les més recentralitzadores espanyoles. En aquest sentit, ha explicat que els socialistes "no ens podem resignar a acceptar que els únics discursos possibles siguin el de negar Catalunya per afirmar Espanya o el d'afirmar Espanya per negar Catalunya". 

A més, castells ha considerat que un procés de ruptura dràstica amb Espanya "pot suposar un esquinçament traumàtic que no estic segur que ens enforteixi com a país". Per això veu "imprescindible, i més després de la sentència de l'Estatut, que el PSC faci sentir amb força la teva veu, i això vol dir refer gairebé de dalt a baix el pacte bilateral d'autogovern amb Espanya". 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
1 de març de 2012, 14.32 h

Srs política no converteixin la realitat del carrer en un circ d'arguments i contraarguments que només iunteressin a la "classe" política.
SR. CASTELLS Deixi aquest partit de misèria i uneixi la seva veu al que reclama Catalunya: Prou sotmetiment i subordinació a España! INDEPENDÈNCIA!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Emili fletxa Terrassa
1 de març de 2012, 13.46 h

CASTELLS ! ! ! ! QUE NO ELS CONEIXES ENCARA ? Després de tant anys, sembla mentida. No insisteixis que es poden enfadar els de Madriz i encara et donaran la culpa de tot plegat. El que haurieu de fer uns quants valents és crear un partit socialista NOU! ! ! ! El nom ja us el regalo CATALUNYA SOCIALISTA, que et sembla sona bé, oi?? A veure si us hi atreviu ! ! ! ! Sou VALENTS o uns COVARDS ? em decanto per la segona opció.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Miriam fletxa Vilafranca
1 de març de 2012, 11.14 h

Enhorabona, totalment d'acord amb Castells!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
1 de març de 2012, 10.42 h

Els meus aplaudiments per en Castells. Té raó, si volem tenir un partit català i socialista a Catalunya les sigles PSC són correctes, si volem continuar com fins ara les sigles han de ser PSOE - Catalunya. D'aquesta manera no s'enganyarà al ciutadà . Jo dono suport a un PSC català i independista.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Francesc fletxa Badalona
1 de març de 2012, 10.12 h

"Bon dia" a tothom i enhorabona, perquè si ens expliquem bé, però bé, bé, bé, ..ja queda un dia menys per la independència, ...tant de Catalunya d'Espanya, com, sobretot, a l'inrevés, ..cosa que ni s'imaginen el bé que els farà. Per cert, Sr. Castells, sap aquella que diu que "..es pot enganyar a tothom durant un temps, a uns quants sempre, ..però NO a tothom sempre?". Gràcies per llegir-me


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat (Catalunya)
1 de març de 2012, 08.47 h

La paraula "independent" no va amb els unionistes.

Visca la llibertat!
Visca Catalunya estat!


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
1 de març de 2012, 06.27 h

M'AGRADARIA SABER COM ES QUE EL SR.CASTELLLS I TOTS ELS QUÈ NO ESTAN CONVENÇUTS DE LA INDEPENDÈNCIA, SEMPRE PARLEN DE FRACTURA TRAUMÀTICA ....
I JO EM PREGUNTO : I DE NOSALTRES ELS CATALANS, DEL NOSTRE " TRAUMA " PEL QUÈ SIGNIFICA ESTAR PATINT DURANT TOTS AQUESTS ANYS ELS INSULTS I L'EXPOLIACIÓ ECONÒMICA DEL ESPANYOLS QUI SE'N RECORDA.?

JA ESTÀ BÉ DE PARAULES QUE AMAGUEN LA VERITAT, CANVIÏN ELNOM DEL PARTIT: PSOE/C I JA ESTÀ. A MÉS A MÉS CADASCÚ, EN DEMOCRÀCIA, TÉ LA SEVA OPIN... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.