Víctimes a la N-II, víctimes d’un “pelotazo”
Un conveni abusiu entre Foment i ABERTIS és la causa principal del retard en el desdoblament de la N-II que, només en el tram gironí acumula 65 víctimes des del 2008.
Batejada com el corredor de la mort, és una carretera insegura i lenta. Una via amb obres inacabades amb pedaços, que acumula promeses i terminis incomplerts, embussos, accidents i pèrdues de vides humanes, a més, dels greuges econòmics que suposa l’aplaçament sense data del desdoblament de la N-II. La clau de la resposta a tant de despropòsit i de desídia rau en la signatura d’un conveni entre Foment i ABERTIS pel tercer carril de l’AP7, que fa inviable el desdoblament de la N-II i N-340 i que pot suposar uns beneficis de més de 2000 milions d’euros per a ABERTIS.
N-II la carretera de la mort i l’especulacióLes paraules del conseller de Territori i Sostenibilitat Lluís Recoder expliquen la situació en la que es troba la vi:"no pot ser que tinguem la N-II en la situació en la que la tenim, amb la quantitat de cotxes que hi passen cada dia, amb obra feta i abandonada", i , "És absolutament inadmissible".
La qüestió és per què no es va desdoblar la s N-II i N-340 primer?. I com pot ser que un conveni clarament abusiu que malbarata recursos del sector públic, beneficia a uns pocs i posa en perill la vida de moltes persones no és qüestionat ni denunciat?.
Història d’un “pelotazo”
A l’any 2006 el Ministeri de Foment, amb Magdalena Álvarez al cap davant, va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i suposa un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340.
Els serveis jurídics del ministeri ja van advertir que el conveni era incompatible amb el desdoblament i que provocaria un desequilibri econòmic de la concessió. L’actual Ministra de Foment Ana Pastor va afirmar que “els 350 milions d’euros inicials de la inversió és poden convertir a l’any 2021 en més de 2000 milions d’euros”.
Notícies relacionades
- ABERTIS, l’altre espoli que pateix Catalunya 03.03.2012.
- N-II la carretera de la mort i l’especulació 27.02.2012.