
El Govern cedeix davant Rajoy i obre la possibilitat a cobrar els 759 milions d'€ a través de pagaments parcials
L'executiu català dóna per fet que els pressupostos de l'Estat inclouran els 219 MEUR que els toca pagar aquest any
El Govern ha admès la possibilitat que el Govern cobri a terminis el deute pendent dels 759 milions d'euros per part de l'Estat corresponent a la disposició addicional tercera de l'Estatut i que s'hauria d'haver ingressat l'any passat. Des del Parlament, la vicepresidenta de l'executiu català, Joana Ortega, ha afirmat que 's'ha obert la possibilitat' que 'es puguin satisfer mitjançant pagaments parcials'. De fet, el Govern negocia des de fa temps amb el govern espanyol la manera com fer efectiu aquest deute i, d'altra banda, dóna per fet que Mariano Rajoy inclourà en els pressupostos de l'Estat els 219 milions d'€ que s'han de pagar aquest any també per la inversió en infraestructures. Així, Mas i el seu equip fa el possible per cobrar però no es planta per reclamar amb fermesa el deute.
En una interpel·lació en seu parlamentària a instàncies d'ICV-EUiA sobre el desplegament d'autogovern, Ortega ha manifestat la necessitat que el govern espanyol pagui "quan abans millor" els 759 MEUR corresponents a la liquidació del 2009 i ha afegit que hi ha la possibilitat que aquest import es pugui satisfer mitjançant "pagaments parcials".De fet, el conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ja va avançar en una entrevista a Rac-1 que el Govern admetria un pagament fraccionat si es presenta un calendari que comenci a aplicar-se el 2012. I d'altra banda, va donar per fet que els comptes que es presentaran el pròxim 30 de març sí que inclouran els 219 MEUR de la liquidació del 2009 que s'han de pagar aquest any.
També sobre aquesta qüestió, divendres passat a través de la seva carta web, el president del comitè de govern d'UDC, Josep Antoni Duran i Lleida, va condicionar el vot afirmatiu de CiU als pressupostos a què incloguin el deute dels 759 MEUR o els 219 MEUR d'aquest any.