Recoder ara diu NO al desdoblament de la N-II per criteris de sostenibilitat
Malgrat la coherència del plantejament el que s’amaga darrera la negativa és el conveni milionari entre Foment i ABERTIS pel tercer carril de l’AP-7 que el fa inviable
El Conseller argumenta que cal una "reflexió en profunditat" sobre el desdoblament de la N-II i la 340, però tal com va informar el directe.cat! la clau està en que el desdoblament faria reduir encara més el transit per l’AP-7 i comportaria indemnitzacions milionàries per ABERTIS a causa del conveni signat per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, amb la concessionària. El conveni preveu que ABERTIS recuperi la inversió gràcies a l’augment del transit, sense necessitat d’augmentar les tarifes ni allargar la concessió, i en el cas que els ingressos no siguin els previstos, la compensació podria arribar als 2000 milions d’euros el 2021.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha defensat que cal fer una "reflexió en profunditat" sobre la necessitat de construir vies desdoblades al costat d'autopistes de peatge. Aquest és el mateix plantejament que ja va exposar el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, el passat mes de novembre durant un debat sobre infraestructures a Girona. A preguntes del diputat ecologista Joan Boada, el conseller indica que cal donar prioritat als trams de Caldes a Maçanet de la Selva, empantanegats des de fa més de dos anys, i també al desdoblament de la via fins a Tordera, però que cal replantejar la resta.Recoder ha subscrit les paraules de Font i ha remarcat que el Govern considera que cal fer una "reflexió en profunditat" sobre la construcció de vies desdoblades al costat d'autopistes de peatge, per tal "d'evitar duplicacions que siguin innecessàries". El conseller ha justificat aquesta afirmació perquè, segons assegura, cal evitar construir infraestructures que puguin suposar un "important impacte territorial, més en un context econòmic restrictiu". Recoder apunta que això fa replantejar la planificació viària prevista a curt o mig termini.
El diputat Joan Boada ha recordat que el seu partit ha defensat durant anys que enlloc de desdoblar l'N-II fins a la Jonquera es podia fer gratuït el tram nord de l'AP-7 -fins a la Jonquera- per evitar així que hi hagi dotze carrils en paral·lel travessant el territori.
Boada ha criticat que altres veus dins de CiU -cita el diputat al Congrés, Jordi Xuclà- hagin defensat en campanya electoral la necessitat de desdoblar tota la nacional i que ara el conseller ho qüestioni. "És una prova més del cinisme de CiU que defensa el desdoblament en públic i en privat el qüestiona", ha declarat.
Boada ha manifestat que properament adreçarà una bateria de preguntes al Govern en relació al cost del rescat del peatge de l'autopista entre Girona i la frontera i el cost de les compensacions a Abertis per la construcció del tercer carril amb la davallada de trànsit que està registrant l'AP7 a causa de la crisi