Les JNC gironines erren en la diagnosi del problema del desdoblament de la N-II
Qualifiquen d"'inadmissible" que Foment "doni llargues" al desdoblament, tapen que Recoder també s’hi repensa, i obvien que el veritable problema està en el conveni de Foment i ABERTIS
directe.cat! ha denunciat reiteradament que la principal causa del no desdoblament de la N-II –amb una sinistralitat inadmissible- és a causa d’un conveni abusiu entre el ministeri de Foment i ABERTIS que preveu indemnitzacions milionàries en el cas que els ingressos no siguin els previstos, la compensació podriaarribar als 2000 milions d’euros el 2021. Recoder ha defensat que cal fer una "reflexió en profunditat" sobre la necessitat de construir vies desdoblades al costat d'autopistes de peatge. Aquest és el mateix plantejament que ja va exposar el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font.
Aquest divendres, segons informa l’Agència Catalana de Noticies (ACN), l'executiva territorial de la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC) a les comarques gironines ha qualificat d"'inadmissible" que el Ministeri de Foment "torni a donar llargues" a la finalització de les obres de la N-II al seu pas per les comarques gironines i que "només prioritzi el desdoblament d'alguns trams en concret". Aquesta mateixa setmana el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en resposta a les preguntes del diputat ecologista Joan Boada, en el passat Ple del Parlament, va assegurar que cal donar prioritat als trams de Caldes a Maçanet de la Selva, empantanegats des de fa més de dos anys, i també al desdoblament de la via fins a Tordera, però que cal replantejar la resta. Recoder va remarcat que el Govern considera que cal fer una "reflexió en profunditat" sobre la construcció de vies desdoblades al costat d'autopistes de peatge, per tal "d'evitar duplicacions que siguin innecessàries". El conseller va justificat aquesta afirmació perquè cal evitar construir infraestructures que puguin suposar un "important impacte territorial, més en un context econòmic restrictiu".Els joves nacionalistes han assegurat que "la finalització d'aquestes obres és qüestió de seguretat" ja que des del 2008 que es van iniciar les obres s'han produït 67 morts, 8 en aquest any. Segons dades dels Mossos d'Esquadra moltes col·lisions són laterals a causa de l'estrenyiment de la calçada que es va fer per a poder fer les obres.
En aquest sentit, la JNC ha lamentat "la manca de sensibilitat de l'estat espanyol amb els 67 morts" i ha destacat que la finalització d'aquesta obra "és vital per a aturar la massacre que suposa circular per aquesta carretera". Així, ha recordat que diàriament hi transiten més de 30.000 vehicles ja que és l'única alternativa gratuïta a l'autopista de pagament. També han recordat que durant la campanya electoral, els líders del PP a Girona i l'actual ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, "es van comprometre a desdoblar totalment aquesta via".