Japó, Corea, la Xina, l'Índia i els EUA, objectius de connexió del Prat
El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, considera que a Barcelona 'hi ha una important demanda de vols intercontinentals per cobrir'
L'Aeroport del Prat mirarà cap a Àsia durant aquest 2012 i el 2013: el Japó, Corea, la Xina i l'Índia seran, junt amb els EUA, el seu objectiu prioritari. El comitè de desenvolupament de rutes aèries, que ha presentat aquest dilluns el balanç del pla estratègic 2010-11, mirarà de connectar Barcelona amb destinacions d'aquestes regions en els propers dos anys. L'objectiu és millorar la connectivitat del Prat malgrat la fallida d'Spanair. La nova directora de l'aeroport, Sònia Corrochano, ha aprofitat l'acte per indicar que en la propera temporada d'estiu el nombre de seients oferts creixerà un 8%. Una crescuda menys 'espectacular' que la de l'any passat, ha admès.
Uns 206.000 passatgers volen anualment des de l'aeroport del Prat fins al Japó i Corea. Però cap d'ells ho fa amb un vol directe, perquè no n'hi ha. Un fenomen similar succeeix amb d'altres destinacions: cap dels 148.000 passatgers que viatgen des de Barcelona a l'Àsia Central ho fa directament.Pel que fa al continent americà, dels 1.158.000 passatgers que van al nord del continent, un 74% ho ha de fer de forma indirecta, passant per altres aeroports. Més alt és aquest percentatge entre els viatgers que van a l'Amèrica Central i del Sud: un 96% dels 140.000 que van a la primera de les dues destinacions ho fa de manera indirecta, i un 89% dels que van a la segona.
"Es pot afirmar que a Barcelona hi ha una important demanda de vols intercontinentals per cobrir", ha conclòs d'aquestes xifres aquest matí el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet. En total, ha resumit, un 64,4% del passatge que viatja des del Prat a fora de la UE ha de fer escala en d'altres aeroports. Si s'exclouen els països del Magrib, aquest percentatge puja fins al 75%, ha afegit.
Per això el comitè de desenvolupament de rutes aèries (un ens integrat des del 2005 per la Generalitat així com l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç i amb la presència de l'aeroport del Prat que mira d'impulsar aquesta infraestructura mentre no s'acorda la majoria catalana en els seus òrgans de gestió), insistirà en els propers dos anys en millorar la connexió internacional del Prat.
Per això el CDRA s'ha marcat com a objectiu obrir noves rutes des del Prat cap a Tòkio i Seül; Nova Delhi; i Shangai, Beijing i Hong Kong: totes elles ciutats de l'extrem orient i l'Índia, el nou objectiu prioritari del Prat per als propers anys. També ho continuarà sent Nord Amèrica. El CDRA mirarà d'obrir rutes cap a Boston i Washington, a la costa Est dels EUA; i cap a Los Angeles i San Francisco, a la Oest. I també cap a Dubai i Abu Dhabi, al Golf Pèrsic; i Lima, Caracas i Guayaquil, a l'Amèrica del Sud.
D'altra banda mirarà de reforçar les rutes que ja existeixen cap a Islamabad i Karachi, al Pakistan; a Chicago, Nova York, Miami, Atlanta, P`hiladelphia, Montréal i Toronto, a l'Amèrica del Nord; a Mèxic DF; a Buenos Aires, Sao Paulo i Bogotá; a Doha i a Singapur. L'Àfrica segueix sent el gran continent absent en aquest mapa de destinacions, i més des que la desaparició d'Spanair va suposar la clausura de les línies a Bamako i Banjul, que el CDRA mirarà de recuperar.