directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 00:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Japó, Corea, la Xina, l'Índia i els EUA, objectius de connexió del Prat

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, considera que a Barcelona 'hi ha una important demanda de vols intercontinentals per cobrir'

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'Aeroport del Prat mirarà cap a Àsia durant aquest 2012 i el 2013: el Japó, Corea, la Xina i l'Índia seran, junt amb els EUA, el seu objectiu prioritari. El comitè de desenvolupament de rutes aèries, que ha presentat aquest dilluns el balanç del pla estratègic 2010-11, mirarà de connectar Barcelona amb destinacions d'aquestes regions en els propers dos anys. L'objectiu és millorar la connectivitat del Prat malgrat la fallida d'Spanair. La nova directora de l'aeroport, Sònia Corrochano, ha aprofitat l'acte per indicar que en la propera temporada d'estiu el nombre de seients oferts creixerà un 8%. Una crescuda menys 'espectacular' que la de l'any passat, ha admès.

Comparteix
   


Etiquetes
Uns 206.000 passatgers volen anualment des de l'aeroport del Prat fins al Japó i Corea. Però cap d'ells ho fa amb un vol directe, perquè no n'hi ha. Un fenomen similar succeeix amb d'altres destinacions: cap dels 148.000 passatgers que viatgen des de Barcelona a l'Àsia Central ho fa directament.

Pel que fa al continent americà, dels 1.158.000 passatgers que van al nord del continent, un 74% ho ha de fer de forma indirecta, passant per altres aeroports. Més alt és aquest percentatge entre els viatgers que van a l'Amèrica Central i del Sud: un 96% dels 140.000 que van a la primera de les dues destinacions ho fa de manera indirecta, i un 89% dels que van a la segona.

"Es pot afirmar que a Barcelona hi ha una important demanda de vols intercontinentals per cobrir", ha conclòs d'aquestes xifres aquest matí el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet. En total, ha resumit, un 64,4% del passatge que viatja des del Prat a fora de la UE ha de fer escala en d'altres aeroports. Si s'exclouen els països del Magrib, aquest percentatge puja fins al 75%, ha afegit.

Per això el comitè de desenvolupament de rutes aèries (un ens integrat des del 2005 per la Generalitat així com l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç i amb la presència de l'aeroport del Prat que mira d'impulsar aquesta infraestructura mentre no s'acorda la majoria catalana en els seus òrgans de gestió), insistirà en els propers dos anys en millorar la connexió internacional del Prat.

Per això el CDRA s'ha marcat com a objectiu obrir noves rutes des del Prat cap a Tòkio i Seül; Nova Delhi; i Shangai, Beijing i Hong Kong: totes elles ciutats de l'extrem orient i l'Índia, el nou objectiu prioritari del Prat per als propers anys. També ho continuarà sent Nord Amèrica. El CDRA mirarà d'obrir rutes cap a Boston i Washington, a la costa Est dels EUA; i cap a Los Angeles i San Francisco, a la Oest. I també cap a Dubai i Abu Dhabi, al Golf Pèrsic; i Lima, Caracas i Guayaquil, a l'Amèrica del Sud.

D'altra banda mirarà de reforçar les rutes que ja existeixen cap a Islamabad i Karachi, al Pakistan; a Chicago, Nova York, Miami, Atlanta, P`hiladelphia, Montréal i Toronto, a l'Amèrica del Nord; a Mèxic DF; a Buenos Aires, Sao Paulo i Bogotá; a Doha i a Singapur. L'Àfrica segueix sent el gran continent absent en aquest mapa de destinacions, i més des que la desaparició d'Spanair va suposar la clausura de les línies a Bamako i Banjul, que el CDRA mirarà de recuperar.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
20 de març de 2012, 11.17 h

Vull preguntar per si algú sap respondre'm, ja que jo no ho sé: Si l'exclussivitat de vols arreu del món la té madrit, per la qual cosa un vol amb destinació Amèrica, en realitat s'ha de fer transbord a madrit (almenys abans anava així), què han hagut de donar el "govern dels millors" a canvi per a poder obtenir aquesta "francesilla" ????


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
mario fletxa barna
20 de març de 2012, 09.50 h

I ? vol dir que farem negoci?, que el estado ens ho permetrà? Les bones notícies avui per avui són molt ben vingudes i espero alegrar-me'n


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.