Pastor vol encolomar als catalans el dèficit de les autopistes madrilenyes
Foment fa públic que té previst allargar les concessions dels peatges catalans per fer front a la situació de fallida de les autopistes Madrilenyes
Segons informa EFE, la ministra Pastor, va anunciar ahir que té previst presentar les mesures de “reequilibri” de les concessionàries en fallida d’aquí a sis mesos, i va reconèixer que algunes es troben en serioses dificultats econòmiques per la baixada de la demanda, i pel sobrecost de les expropiacions que les han deixat en "situació de fallida, en clara referència a les autopistes de Madrid. La solució, segons Pastor, passa per l’ampliació de terminis de les autopistes més rendibles , i per possibles fusions de concessionàries i, si la companyia concessionària continua en situació crítica, seria assumida per l'Estat.
Cafè per a tots, però que paguin els catalansEl directe.cat! ja va informar fa uns dies que el ministeri de Foment i ABERTIS estan ultimant un acord que suposarà que els catalans paguin encara més anys de peatge.
Ahir en la seva intervenció en el Fòrum Nova Economia, la ministra de Foment va deixar molt clar la seva línia de treball, malgrat que l’anunci de la priorització del corredor mediterrani va deixar aquesta informació en segon pla i molts mitjans van passar-hi de puntetes. Fomento té previst anunciar les mesures d’aquí a sis mesos.
Abertis es frega els dits
ABERTIS ha vist en el problema de les radials de Madrid una manera d’augmentar el negoci i la concessionària vol que les seves autopistes més rendibles augmentin en una xifra important els anys de concessió. Tant La Caixa com ACS veuen amb bons ulls la proposta que suposa una oportunitat de seguir recaptant molts de diners.
L’AP-7 tant en el tram català, com en el valencià, han sofert ja diferents pròrrogues de la concessió per part l’Estat que han beneficiat molt a la concessionària. Inicialment l’explotació d’aquesta autopista acabava entre els anys 1998 i 2005 en funció dels trams. A l’hora de la veritat amb l’excusa de noves inversions o ampliacions de carrils les concessions s’han allargat més de vint anys, concretament l’actual concessió és viva fins al 2019 i 2021, parlar ara de més anys d’explotació per compensar les pèrdues de les autopistes de Madrid és un veritable insult als ciutadans dels territoris de parla catalana, que portant anys i anys pagant unes obres moltes vegades amortitzades.