Playstation no tanca la porta a doblar videojocs al català si el consumidor ho exigeix i els és rendible
Arran de la regulació del català al cinema
Playstation, un dels gegants mundials de la indústria del videojoc, no ha restat aliè a la polèmica generada per la llei del cinema de Catalunya, que garanteix que la meitat de còpies de pel·lícules estiguin doblades al català. James Armstrong, vicepresident sènior de la companyia al sud d'Europa, ha declarat que 'si el consumidor ens exigeix videojocs doblats o subtitulats en català i guanyem diners amb la comercialització d'aquest producte, nosaltres estaríem encantats d'incorporar-ho'. Armstrong, que ha visitat Barcelona amb motiu de la presentació del vídeojoc 'Heavy Rain', ha parlat de l'ampliació de mercat dels videojocs cap al públic femení i sènior i del seu vessant educatiu.
Playstation, un dels gegants mundials de la indústria del videojoc, no ha romàs aliè a la polèmica generada per la llei del cinema de Catalunya, que garanteix que la meitat de còpies de pel·lícules estiguin doblades al català. James Armstrong, vicepresident sènior del sud d'Europa i Conseller Delegat per a Espanya i Portugal de Playstation ha declarat que 'només farem el que ens exigeixi el consumidor i ens doni alhora rendibilitat. Si el consumidor ens exigeix videojocs doblats o subtitulats en català i guanyem diners amb la comercialització d'aquest producte, nosaltres estaríem encantats d'incorporar-ho'.Sobre el tancament de les sales de cinema del passat 1 de febrer en contra del projecte de llei del cinema, Armstrong ha declarat que les companyies de videojocs estan 'molt lluny de la indústria del cinema'. Tanmateix, els ingressos que generen empreses del sector com Sony Playstation, Nintendo o Microsoft ja fa anys que superen els del cinema en diversos estats europeus. Per contra, la producció de videojocs doblats o subtitulats en català és pràcticament inexistent, fins i tot per sota de la destinada a les pel·lícules.
D'altra banda, Armstrong, que ha visitat Barcelona amb motiu de la presentació del vídeojoc 'Heavy Rain' per a la plataforma Playstation, ha parlat de la diversificació del mercat dels videojocs, que ja no van destinats únicament al públic tradicional constituït per homes joves, sinó que arriben cada cop més al públic femení i sènior. 'Hem de pensar que els primers jugadors de consoles estan a punt de complir seixanta anys', ha comentat el directiu de Sony Playstation.
Armstrong també ha explicat que, tot i que Playstation ha desenvolupat diversos programes amb continguts educatius enfocats al públic infantil, 'l'objectiu dels nostres videojocs és divertir a l'usuari. Estem bàsicament enfocats cap a la indústria de l'oci'.