Sàez insisteix en la vigència del finançament mixt però s'obre a limitar la publicitat a la ràdio
Assegura que no es debat l'eliminació de la publicitat a TCV 'perquè no hi ha mercat audiovisual alternatiu
El president del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Albert Sàez, ha mantingut aquest divendres que el finançament mixt -públic i publicitari- és una prerrogativa de la Llei de l'Audiovisual aprovada per la majoria del Parlament. En comissió de control parlamentària, Sàez ha recordat que 'mai ha parlat d'eliminar la publicitat', si be ha insistit que la seva limitació a la ràdio és una opció que compta amb l'aval del sector radiofònic privat de Catalunya. Al sector audiovisual, en canvi, Sàez ha assegurat que 'no es debat en la publicitat a Televisió de Catalunya', ja que es considera que no hi ha un mercat audiovisual alternatiu.
El Parlament ha acollit aquest divendres una nova sessió de la comissió de control a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). El president del Consell de Govern de la CCMA, Albert Sàez, la directora de Televisió de Catalunya, Mònica Terribas i el de Catalunya Ràdio, Ramon Mateu, han respost les preguntes dels diputats de totes les formacions polítiques.El debat sobre el finançament dels mitjans públics ha centrat una sessió en la qual s'ha abordat també la recent vaga de la plantilla de TVC i l'evolució de la participació de l'emissora pública a l'empresa Audiovisual Esport, on TVC manté encara accions per un 20% del capital, entre d'altres.
En relació al debat obert sobre la limitació de la publicitat als mitjans de la Corporació, Albert Sàez ha recordat que 'a Catalunya aquest és un debat que ja es va fer' fins i tot abans que als mitjans públics estatals. En aquest sentit, Sàez ha subratllat que és la Llei de l'Audiovisual la que estableix 'un model mixt' de finançament, que contempla publicitat i aportació de fons públics.
Consens parlamentari
A més, el director del Consell de Govern de la CCMA ha recordat que la majoria del Parlament va refrendar ahir –dijous- el mandat marc per als propers anys que, en la línia del que preveu la llei, no contempla la eliminació de la publicitat, ni a la ràdio ni a la televisió públiques.
No obstant això, Sàez s'ha referit a la disposició addicional segona de la Llei, segons la qual 'es podrà alterar la proporció entre finançament privat i públic en funció de la situació del sector audiovisual', per defensar que es posi sobre la taula una reducció de la publicitat tant a la ràdio com a la televisió.
De fet, Sàez ha explicat que TVC ja ha fet passos en aquest sentit, reduint a 10 minuts de publicitat per hora els 15 minuts que permet la directiva europea en aquest àmbit. Més enllà de la televisió, els responsables de la Corporació han detallat que actualment ja s'han reduït fins a un 29% els ingressos dels mitjans públics provinents de la publicitat.
Amb tot, Sàez ha puntualitzat que al sector audiovisual no es debat l'eliminació de la publicitat a TCV 'perquè no hi ha mercat audiovisual alternatiu'. En canvi, ha dit, la radio privada si que ho considera, 'perquè s'entén que hi ha un mercat alternatiu, i per això demanen que s'actuï'.
D'altra banda, Sàez ha demanat que aquesta qüestió es 'debati de manera pública i transparent, i en el marc del contracte programa'. De la seva banda, la presidenta de la CCMA, Rosa Cullell, ha admès que l'eliminació de la publicitat a Televisió espanyola no només ha revertit en un augment de l'audiència de la cadena estatal sinó que ha tingut efectes en el repartiment publicitari, del qual s'ha beneficiat TVC.
El 20% d''Audiovisual Sport'
A pregunta de la diputada de Convergència i Unió Joana Ortega, Rosa Cullell ha informat de la situació actual de les accions de l'empresa Audiovisual Sport que posseeix TVC, un 20%. Cullell ha explicat que, si bé el Consell de Govern ja va resoldre, el 14 d'octubre, desprendre's d'aquest capital, 'l'autorització última correspon al Govern, que fins al moment no ha tingut en consideració la nostra petició'.