El suposat sector catalanista del PSC nega la seva existència
L'organització Nou Cicle descarta que hi hagi una 'ala catalanista' dins del partit
L'organització Nou Cicle, vinculada al PSC, ha negat que Catalunya estigui 'fatigada' del Govern de la Generalitat, com va afirmar dimecres passat el conseller d'Educació, Ernest Maragall. Aquest corrent, impulsat per Raimon Obiols i que és considerat el sector més catalanista del PSC ha anat encara més enllà i ha negat que hi hagi una 'ala catalanista' dins del partit que estigui 'contraposada a una altra'. 'Des de la seva fundació, el PSC és un partit d'amples fronteres i de diferents sensibilitats', ha assegurat, 'socialista i catalanista per les mateixes raons'. A més, han remarcat que, tot i que les enquestes apunten el tripartit podria no tornar a sumar, 'el marge és petit i hi ha una òbvia –i estimulant- incertesa'.
Nou Cicle nega que Catalunya estigui 'fatigada' del tripartit, i en tot cas ha parlat de 'desorientació' davant de les crisis econòmico-social i democràtica, i l'encaix de Catalunya amb l'Estat. Una situació, han alertat, que poden 'alimentar el populisme', que poden ser de 'signe antagònic' i que poden posar en crisi la 'unitat civil del poble de Catalunya'. 'Si haguéssim de parlar de fatiga catalana, seria en relació amb l'excés de divisions, confrontacions i missatges negatius que sorgeixen de la política espanyola i catalana, i la seva exageració mediàtica permanent', han afegit.Sobre el fet que Maragall augurés que el tripartit no tornaria a sumar, Nou Cicle ha afegit que 'si bé hi ha sondejos que auguren que les forces del tripartit podrien no repetir la majoria, el marge és petit i hi ha una òbvia –i estimulant- incertesa'. Nou Cicle ha advertit del 'panorama de fragmentació i divisions' que es pot produir al Parlament després de les properes eleccions, un advertiment que també va fer Maragall.
'El PSC té tantes ànimes com afiliats'
Nou Cicle és una organització vinculada al PSC liderada per l'exprimer secretari del partit Raimon Obiols que agrupa alguns dels dirigents considerats més catalanistes del partit. Aquesta organització, però, asseguren que al partit 'no hi ha una ànima o una ala catalanista' que estigui 'contraposada a una altra, que suposadament no ho seria'. L'organització ha recordat les paraules del president de la Generalitat, José Montilla, afirmant que 'el PSC té tantes ànimes com afiliats'. Per Nou Cicle, 'des de la seva fundació, el PSC és un partit d'amples fronteres i de diferents sensibilitats, un partit que és socialista i catalanista per les mateixes raons'.
Notícies relacionades
- Zaragoza atribueix les declaracions de Maragall a un 'error' 16.02.2010.
- Maragall escenifica la seva rectificació presentant la dimissió a Montilla, que no li accepta 15.02.2010.
- Ernest Maragall furga la llaga: 'El Govern fa temps que va renunciar a un projecte de país' 14.02.2010.
- Ernest Maragall nega que busqui posicionar-se al PSC davant d'una hipotètica 'època post-Montilla' 11.02.2010.
- Tura fa una crida a la unitat del PSC en context preelectoral i insta a no fer grossa la 'pilota' del debat intern 11.02.2010.
- Castells defensa Ernest Maragall i adverteix el PSC que seria un 'error' negar la realitat 11.02.2010.
- Montilla no descarta que el PSC tingui un grup propi al Congrés espanyol 11.02.2010.
- Ernest Maragall reconeix que el tripartit no sumarà a les properes eleccions 10.02.2010.







