El Parlament Europeu vol que les aerolínies incloguin les taxes en preus de bitllets per evitar publicitat enganyosa
La cambra europea prepara un nou reglament dedicat als serveis aeris
El ple del Parlament Europeu va donar ahir el seu vistiplau a la primera lectura d'un nou reglament dedicat als serveis aeris. Amb aquesta iniciativa, la UE pretén combatre la pràctica de presentar en les promocions dels bitllets d'avió els preus sense les taxes, que només s’afegeixen en el moment de la reserva. La norma estableix el principi que el preu publicitat ha de ser el realment pagat al final del procés de reserva per part del passatger
A qui no li ha passat mai quan mira viatges per Internet allò de: "ostres quin vol més barat! Anada i tornada? Renoi tu, això és una ganga!" I després decepcionar-se quan a l'últim pas per comprar el bitllets se't informa que amb les taxes del vol més les quotes de gestió per Internet o el que s'inventin, el preu es duplica o triplica.Per evitar aquesta publicitat enganyosa que atrau als ciutadans amb ganes de viatjar a preus mòdics, el ple del Parlament Europeu va donar ahir el seu vistiplau a la primera lectura d'un nou reglament dedicat als serveis aeris. Una de les mesures més nova consisteix a obligar a les companyies aèries a incloure des del moment inicial de la reserva totes les taxes aeroportuàries i els recàrrecs de carburant en els preus dels bitllets d'avió per evitar confusions i enganys.
Amb aquesta iniciativa, la UE pretén combatre la pràctica de presentar en les promocions dels bitllets d'avió els preus sense les taxes, que només s’afegeixen en el moment de la reserva. L'objectiu és que els usuaris coneguin des de l'etapa inicial els preus reals i així puguin comparar els de diferents companyies, la qual cosa, segons el parer de Brussel•les, fomentarà la competència. La norma estableix el principi que el preu publicitat ha de ser el realment pagat al final del procés de reserva per part del passatger. Aquesta obligació s'aplicarà no només als vols intracomunitaris sinó a tots els quals surten de la Unió Europea, independentment de la seva destinació.
L'Eurocambra reclama que es doni un tractament especial a les taxes de seguretat, de manera que s'indiqui el seu import per separat en el bitllet d'avió i que es dediquin exclusivament a cobrir els costos de seguretat en els aeroports o a bord dels avions i no a altres objectius. La proposta ja va ser aprovada pels ministres de Transport dels Vint-i-set el passat 8 de juny i ara només queda pendent de la segona lectura per a tancar els últims detalls.
.