directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 9 d'octubre de 2024 17:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

La marca Espanya fa perdre clients a les exportacions catalanes

El govern espanyol posa ímpetu i diners a vendre al món una imatge d'Espanya que no es creu ningú

Comentaris 32  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2027 vots )
carregant Carregant

L'Institut Elcano s'encarrega de vendre la marca 'Espanya' amb un finançament mixt de 4 milions d'€, uns esforços que, fins ara, només han servit per deteriorar la situació.  El govern de Mariano Rajoy intenta maquillar la imatge internacional d'Espanya. Els disbarats econòmics i polítics que han protagonitzat ministres i presidents fereixen la credibilitat d'un Estat que no paga el que deu als seus governs autonòmics, que no sap com frenar l'atur, que condemna jutges per investigar franquistes i no quan persegueixen opcions democràtiques, que té una Casa Reial que acumula ridículs... La llista de despropòsits és llarga, i per això, malgrat els esforços del PP per millorar la imatge internacional d'Espanya, la realitat tossuda ensorra cada dia la seva credibilitat. I Catalunya, se'n veu perjudicada. 

Comparteix
   

El govern espanyol va anunciar fa unes setmanes que tenia la intenció de vendre la marca 'Espanya' a l'exterior per millorar-ne la seva credibilitat, molt malmesa per les polítiques de l'executiu socialista. Sembla, però, que amb el canvi de color a Moncloa la situació no ha millorat. Tot el contrari: mercats, premsa i ciutadans d'arreu del món veuen dia a dia com la seva confiança en Espanya passa al no-res.

Diversos fets ho avalen: el rei ha vist com s'emparellava la seva imatge amb la de Franco per la publicació dels informes presentats per l'embaixador alemany, Lothar Lahn, en el què relatava la comprensió i simpatia del monarca cap als colpistes del 23-F dies després dels fets. També diaris de prestigi com The New York Times o el Financial Times han dedicat pàgines a parlar sobre el cas Garzón i el desprestigi judicial que se n'ha generat. En aquesta llarga enumeració també hi trobem declaracions i decisions polítiques qüestionables, com l'afirmació del ministre de Cultura i Esports, José Ignacio Wert, en defensa dels toros com a bé cultural, la queixa diplomàtica del govern pels guinyols sobre el dopatge espanyol, o l'aturada en la inversió en energies verdes. 
 
Malgrat que alguns consideren que és una causa perduda, Rajoy i el seu equip ha decidit destinar 1 milió d'€ al Real Institut Elcano perquè intenti fer una neteja d'imatge que, de moment, no ve acompanyada de fets. L'entitat disposarà, a més, de 3 milions d'€ de finançament privat per aconseguir-ho. 

Catalunya i el seu teixit empresarial, com a part legal de l'Estat espanyol, es veu afectada per aquesta falta de credibilitat, de manera que el manteniment de la relació actual amb Espanya no només perjudica en l'àmbit del dèficit fiscal sinó també en el de la imatge dels nostres comerciants. De fet, des de la mateixa agrupació d'empreses AMEC, s'indicava fa uns dies que la mala imatge de l'Estat feia perdre clients als exportadors catalans. 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#33
Maria fletxa Barcelona
7 de maig de 2012, 22.24 h

#32 Tranquilo Santi,parece ser que toda esta gente ha recibido una educación adocenada, como las juventudes hitlerianas. No saben distinguir la pura realidad. El día que dejen de mirarse el ombligo se darán cuenta de muchas cosas.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#32
Santi fletxa Mataró
6 de maig de 2012, 13.07 h

Pero si es el 2º país con más turismo del mundo, que coño decir, ignorantes de la basura ???


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
Rauric fletxa La Guingueta
13 d'abril de 2012, 10.14 h

La marca España tan sols recorda: Toros, paella i Sangria, i tot de baixa qualitat, no ens convé gens com a marca per els nostres productes, el prestigi és Barcelona i Catalunya que emanen serietat, esforç i qualitat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
13 d'abril de 2012, 10.00 h

#29 Que comentarios tan ocurrentes y divertidos, me recuerdan los patios del colegio de cuando tenia 8 años.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
Isabel fletxa Santa Eulàlia
12 d'abril de 2012, 21.41 h

Si la marca España va acompanyada d'aquesta fotografía, al menys servirà per una cosa.... PER FER-SE UN TIP DE RIURE, es tan elegant que sempre sab posar-se adecuadament.


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
Joan fletxa Palamós
12 d'abril de 2012, 19.22 h

L'ùnic producte espanyol que gasto són els rotlles de paper higiènic de COENBA marca Brisa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
vadebolid fletxa barcelona
12 d'abril de 2012, 14.58 h

Després hi haurà qui es queixarà de les representacions catalanes obertes a l'estranger, altrament dites embaixades, però han ajudat i assessorat a aquelles empreses que volien exportar, i ara es desperten al pais veí volent fer el mateix amb l'institut aquest.
Nosaltres hem de seguir obrint camí amb d'altres paisos perque el crèdit i el prestigi espanyol s'ha acabat.

//*//


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
11 d'abril de 2012, 22.37 h

ESTIC D,ACORD AMB TU MARIA. AQUEST CAPULLET DE SPANAIR, LA FA PETIA (LA TITONA)


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
11 d'abril de 2012, 22.28 h

#22 Dons mira:
- El dia 29 de juliol de l'any passat, el diari ABC va cridar a fer un boicot als productes catalans per la prohibició de les curses de braus. Com és que no va tenir èxit? És barat compar el champange a 35€ l'ampolla?

- Fa poc dies que Samsung va deixar d'incloure el català als seus telèfons mòvils, però segons es comenta, ja tornà a estar inclòs en la versió 4.0.4 d'android. Si segons tú som tant poca cosa, com és que un multinacional coreana ha cambiat d'opinió... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 20   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
11 d'abril de 2012, 22.16 h

Bé, si diem que estem al sud de França, guanyarem crecibilitat i no estem dient cap mentida. i d'Andorra? segur que Andorra té més prestigi que Espanya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Els voltors volen que continuï l’espoli, com va passar a Llatinoamèrica... i l’anticatalanisme

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.