La corona rebenta la marca Espanya
Les relliscades de la corona tenen un cost de reputació enorme per la marca Espanya amb afectacions clares a les exportacions i inversions a Catalunya
L’aportació de la corona al deteriorament de la marca Espanya és indiscutible, a la cacera reial d’ahir, se li suma el descrèdit del Cap d’estat per la suposada comprensió i simpatia vers els colpistes del 23F, i l’escàndol del cas Urdangarín. El govern de Mariano Rajoy, conscient de la pèrdua de posició de la marca està esmerçant molts recursos, amb poc éxit, per intentar fer surar una marca enfonsada per les sacsejades reials i ministerials. Catalunya i el seu teixit empresarial es veu afectada per la falta de credibilitat d’Espanya, amb una marca en caiguda lliure.
La malmesa reputació d’Espanya al món
Mitjans com The Economist, Financial Times, Washington Post, CNN, The Boston Globe o The Guardian s'han fet ressò dels despropòsits de la corona i d’actuacions i decisions polítiques i institucionals més aviat galdoses, desgasten un dels pilars del prestigi d'Espanya; la seva marca. Segons l’estudi sobre la reputació d'Espanya al món 2011, elaborat pel Reputation Institute, la qualitat institucional és una de les debilitats d’Espanya. I en l'últim Country Brand Index, realitzat per Future Brand, pel que fa a categories tan importants com són el sistema de valors i l’aptitud per als negocis, amb atributs com la seguretat, la sanitat, el clima d'inversió i la mà d'obra qualificada, Espanya se situa per sota dels 25 primers llocs.
La riota d’Europa
Els últims mesos noticies com la condemna del Tribunal Suprem al jutge Garzón per prevaricació, el succés sanitari tràgic de l'aparició d'un brot de legionel·la a un hotel de Calp, que va acabar amb la mort de tres jubilats anglesos -en que la premsa britànica va denunciar el silenci absolut del Govern espanyol i de la ministra de Sanitat, Ana Mato, perquè el brot infecciós es va detectar un mes abans que es prenguessin les mesures sanitàries pertinents-, les declaracions del ministre d'Indústria, José Manuel Soria, anunciant una moratòria sobre les energies renovables -que ha estat molt criticada a nivell internacional per l'aturada a les energies verdes-, les crítiques per via diplomàtica del govern espanyol de les sàtires d’una televisió francesa per l’afer del dopatge del ciclista Alberto Comptador, o la pretensió per part del ministre d’educació, José Ignacio Wert, de declarar les corregudes de braus bé cultural -que van posar en peus de guerra al poderós lobby estranger d'associacions protectores d'animals- entre moltes altres, han convertit Espanya en al riota d’Europa i de bona part del món, i han acabat de malmetre la marca Espanya.
Notícies relacionades
- La marca Espanya fa perdre clients a les exportacions catalanes 11.04.2012.
- Cop letal a la credibilitat del Rei espanyol 06.02.2012.
- Rei caçant, rei caçat 14.04.2012.