
Portabella: 'El PP vol aplicar la doctrina Bauzà a Barcelona'
ERC presenta una moció d’urgència a Cultura per assegurar-se del compliment íntegre del Reglament d’Usos del català aprovat el 2010
El president d'Unitat per Barcelona, Jordi Portabella, ha acusat el PP de 'continuar polititzant la llengua' i ha assegurat que 'el PP ens ofega econòmicament amb els pressupostos i ens vol aplicar la doctrina Bauzà a Barcelona'. El grup independentista ha presentat una moció d’urgència a debatre demà a la comissió de Cultura per refermar el compromís del govern amb el compliment íntegre del Reglament d’Usos Lingüístics aprovat el febrer de 2010.
Portabella, impulsor de la redacció del Reglament d’Usos Lingüístics a l’Ajuntament de Barcelona, lamenta que el Tribunal Superior de Justícia hagi rebutjat el recurs de l’Ajuntament contra la interlocutòria del Superior de Justícia que va suspendre uns quants articles del Reglament d’usos lingüístics. I ha recordat que la suspensió cautelar dels articles del reglament suposen un greu atac al català i a la relació de l’Ajuntament amb el ciutadà. Així per exemple, 'si el recurs del PP tira endavant, els ciutadans no tindran garantida l’atenció en català de la mateixa manera que les empreses que es presentin a concursar no tindran perquè ser en català de la mateixa manera que els productes amb els que es presentin no tindran perquè estar etiquetats en català'.Jordi Portabella ha advertit a CiU que 'tenir de soci al PP causa un dany irreparable al català' amb un atac frontal al català com a llengua comuna de Barcelona sense perjudici d’altres llengües. Pel líder de la coalició independentista, anem de mala notícia en mala notícia per la qual cosa ha assegurat que 'el PP és un partit nociu pels interessos de Barcelona i de Catalunya'.