L’AP-7, una màquina de fer diners
Pere Navarro, ex director de trànsit, confirma el que el directe!cat va avançar. El conveni de Foment amb ABERTIS impedeix el desdoblament de la N-II i la 340
Ho vam dir ja fa dies, el negoci dels peatges impedeix desdoblar les N-II i 340, i ahir en un programa especial de Ràdio Girona, Pere Navarro, ex Governador Civil de Girona i ex director general de transit amb el govern del PSOE ho va confirmar, “l’AP-7 ha estat un fre al desdoblament de la N-II” i una “màquina de fer diners” llàstima que ho diu ara, mentre governava va estar callat. La classe política i el Govern català no pot deixar de banda un problema que afecta milers d’usuaris. La ciutadania ha posat sobre la taula la causa de la #vergonyaN2 una veritable carretera de la mort, ara toca als polítics prendre decisions.
La revolta dels peatges, #NovullpagarLa gent està indignada, dia darrera dia coneixem més casos de ciutadans que és revelen contra l’abús dels peatges i no paguen, malgrat el silenci d’ABERTIS el problema creix, cada dia les xarxes socials s’omplen de nous insubmisos, i cada dia les raons són més eloqüents. Els mateixos alcaldes que van participar al programa van expressar la seva impotència. L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont va exclamar, “Què més podem fer? Ho hem fet tot”. Però és veu que els ciutadans no ho creuen i han agafat la iniciativa.
Mentre no tinguem les N-II i 340 desdoblades, AP-7 lliure de peatges
Cal evitar seguir tenint unes carreteres de la mort al nostre país, sabem que els desdoblaments van per llarg, ni que aboquessin diners les tindríem acabades en els propers anys i si tenim en compte la tradició dels governs espanyols, va per llarg i no es pot permetre. Cal alliberar el peatge de l’AP-7 via “l’euro vinyeta” a un preu raonable pels que paguin el impost de circulació a Catalunya, i això no és cap utopia, ni cap impossible, cal voluntat i fermesa. Hem pagat i amortitzat l’AP-7 masses cops, les xifres són d’escàndol, en el darrer any ABERTIS ha repartit entre els seus accionistes quasi 1400 milions d’euros en dividends, això no pot continuar, o cada dia serà més evident entre la gent que tenim el dret a fer insubmissió davant una injustícia, no podem pagar per un servei que no tenim.
Prous mort innocents a les nostres carreteres
Pere Navarro quant era responsable del transit a tot l’Estat feia campanyes per reduir els morts en accidents de transit, però no va fer res per millorar una carretera mortal i que ell coneix molt personalment. Un de cada cinc accidents a les comarques gironines l'any 2010 es va produir a la N-II, de les 64 víctimes mortals, 14 van estar a la N-II, i dels 1.484 accidents, 182 van ocorrer a la N-II. Ja ni ha prou de lamentar-nos, ara toca prendre decisions a les classes dirigents, sinó, tot indica que si no ho fan els ciutadans les prendran pel seu compte.
Notícies relacionades
- La revolta dels peatges CREIX 18.04.2012.
- ABERTIS reparteix 1342 milions d’euros entre els seus accionistes 27.03.2012.
- ABERTIS negoci rodó: Ara a cobrar de la Generalitat 26.03.2012.
- Pastor vol encolomar als catalans el dèficit de les autopistes madrilenyes 21.03.2012.
- ABERTIS perd la partida: #Novullpagar, la revolta contra els peatges ha començat 15.04.2012.