
ABERTIS considera minoritari el suport a la campanya #Novullpagar
Malgrat que ABERTIS només reconeix 200 usuaris insubmisos als peatges, creix la preocupació al Govern i la companyia perd un 15% del seu valor a la borsa.
L’1 de maig, el primer #Novullpagar, “Si nomes ho faig jo no passarà res, si ho fem tots no sabran què fer”, aquest és l’objectiu de la campanya, que ha començat a preocupar tant a l’empresa com als mateixos governs. Els arguments contra els peatges són clars, no es tracta de no pagar, es tracta de justícia, no és pot pagar eternament unes infraestructures perquè uns pocs guanyin cada any molts diners. Si l’administració s’ha equivocat té l’obligació de rectificar, sí la llei que regula les concessionàries és abusiva cal modificar-la, no és va fer una reforma exprés de la Constitució? Els peatges ara serveixen per garantir guanys milionaris, en el darrer any més de 1300 milions d’euros repartits en dividends.
L’AP-7 en un any recapta més de 450 milions d’eurosAquesta és la resposta a la pregunta que des del directe!.cat hem fet aquest dies, xifres semblants per l ’autopista del Maresme, que en un any recapta 80 milions d’euros. Les xifres, malgrat la crisi que fa disminuir el transit, són d’escàndol, inapropiades per uns moments de dificultat econòmica, i més quant la majoria dels ciutadans estan patint retallades de sous, de feina i de prestació de serveis. Sí a tot això afegim que els governs, mal assessorats o amb silencis clamorosos, signen convenis que beneficien a les concessionàries i perjudiquen greument les finances públiques,els motius per la revolta dels peatges són cada cop més evidents. Recordem que el famós conveni entre el Ministeri de Foment i ABERTIS pel tercer carril de l’AP-7 va camí de convertir-se en una ruïna per les finances públiques de més de 2.000 milions d’Euros i impedeix el desdoblament de la N-II i la 340, que presenten una sinistralitat esfereïdora.
El Govern se sent “molt proper als ciutadans que no paguen els peatges”
Ho ha dit el portaveu del Govern, de la mateixa manera que alguns partits han donat la raó als ciutadans indignats amb l’abús dels peatges, però la ciutadania demana gestos clars de suport.Tenir les autopistes pagades (Govern i diputats) i voler ser propers als ciutadans que fan insubmissió als peatges, es fa cada dia més complicat.
El Parlament hauria de retirar els teletacs als diputats?
En una conferencia feta ahir, el primer secretari del PSC, Pere Navarro ha demanat als seus diputats: “És el moment de treure’ns la corbata -simbòlicament, i a vegades també literalment- i de tornar a baixar a l’arena del món real.” I ha afegit: “No podem actuar, doncs, com si tot s’hagués de resoldre en la discussió parlamentària. La gent vol saber fins on arribarem. Fins on deixarem que arribi la voracitat dels mercats amb la nostra economia, el nostre Estat del Benestar i l’euro.”
“És també el moment de treure’ls els teletacs” segurament un acte simbòlic però de proximitat als ciutadans que els toca pagar i pagar un dia i un altre per unes infraestructures que han estat amortitzades més de quatre, cinc i deu vegades, segons les dades de les mateixes concessionàries. Ara el Parlament té la paraula.
Notícies relacionades
- L’AP-7, una màquina de fer diners 19.04.2012.
- ABERTIS reparteix 1342 milions d’euros entre els seus accionistes 27.03.2012.
- Foment i la Generalitat enterren milions d’euros en un conveni abusiu amb ABERTIS 25.03.2012.
- Pastor vol encolomar als catalans el dèficit de les autopistes madrilenyes 21.03.2012.
- Víctimes a la N-II, víctimes d’un “pelotazo” 07.03.2012.
- Es convoca el primer #novullpagar popular 24.04.2012.