directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 2 de maig de 2024 01:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Es restableix la circulació ferroviària a l'estació de Sants després de la reordenació de l'esquema de vies

Les vies de cap al mar acabaran tenint ample ibèric, i de la 1 a la 6 ample internacional

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La circulació de trens a l'estació de Sants s'ha restablert aquest diumenge al matí, després que finalitzessin els treballs de reordenació de l'esquema de vies de l'estació, duts a terme per Adif. El primer tren que ha fet servir les noves vies ha estat un comboi de Catalunya Express amb destinació Móra la Nova. A partir d'ara, els trens de Rodalies i Mitja Distància que anteriorment utilitzaven les vies 3,4 i 5 per al seu estacionament ho passaran a fer les vies 9, 10 i 11. D'aquesta manera, les vies 9 a 14 seran utilitzades pels trens de Rodalies de la línia 2 (Maçanet de la Selva-Granollers-Barcelona-Vilanova i la Geltrú- Sant Vicenç de Calders) i la línia 10 (Estació de França-aeroport); pels serveis de Mitja Distància dels corredors entre Barcelona-Portbou, Barcelona-Tarragona/Valls-Lleida; Barcelona-Tarragona-Reus-Móra i Barcelona-Tortosa, i pels serveis de Llarga Distància que circulen per via convencional.
estacio de sants barcelona renfe metro tranposrt
L'estació de Sants ha tancat les andanes 6, 7 i 8 / flickr.com

Comparteix
   


Etiquetes
Aquestes operacions s'inscriuen en les obres d'execució de la nova configuració de les vies que fa Adif a l'estació de Barcelona Sants amb motiu de l'ampliació i millora d'aquesta terminal per a adaptar-la a l'arribada de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa, l'arribada de la qual a la capital catalana a la fi d'any suposarà una profunda transformació de la configuració de la infraestructura ferroviària en la terminal. D'aquesta manera, les vies d'ample ibèric (1668 mm) es traslladen cap al costat mar i els trens s'estacionaran entre les vies 7 i 14, mentre que els serveis de la línia d'ample internacional (1435 mm) utilitzaran les vies 1 a 6, emplaçades en el costat muntanya.

En els pròxims dies, es procedirà a fer treballs complementaris en andanes amb la finalitat de condicionar-los al seu estat definitiu.

Aquesta actuació s'ajusta al compromís del govern de posar en marxa la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa fins a la capital catalana a la fi d'aquest any. Aquest projecte té com principals beneficis una reducció del temps de viatge entre Madrid i la frontera francesa, un augment de la seguretat amb l'adopció de tecnologies punta en els sistemes de conducció automàtica de trens així com la instal·lació de tanques a banda i banda de la via i l'absència de passos a nivell, un increment de la capacitat i la regularitat com resultat de disposar de doble via en tot el trajecte i un augment del confort per als viatgers, segons la companyia Renfe.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Feijóo seria un bon tertulià de xous d’impacte

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.