directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 12:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Es restableix la circulació ferroviària a l'estació de Sants després de la reordenació de l'esquema de vies

Les vies de cap al mar acabaran tenint ample ibèric, i de la 1 a la 6 ample internacional

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La circulació de trens a l'estació de Sants s'ha restablert aquest diumenge al matí, després que finalitzessin els treballs de reordenació de l'esquema de vies de l'estació, duts a terme per Adif. El primer tren que ha fet servir les noves vies ha estat un comboi de Catalunya Express amb destinació Móra la Nova. A partir d'ara, els trens de Rodalies i Mitja Distància que anteriorment utilitzaven les vies 3,4 i 5 per al seu estacionament ho passaran a fer les vies 9, 10 i 11. D'aquesta manera, les vies 9 a 14 seran utilitzades pels trens de Rodalies de la línia 2 (Maçanet de la Selva-Granollers-Barcelona-Vilanova i la Geltrú- Sant Vicenç de Calders) i la línia 10 (Estació de França-aeroport); pels serveis de Mitja Distància dels corredors entre Barcelona-Portbou, Barcelona-Tarragona/Valls-Lleida; Barcelona-Tarragona-Reus-Móra i Barcelona-Tortosa, i pels serveis de Llarga Distància que circulen per via convencional.
estacio de sants barcelona renfe metro tranposrt
L'estació de Sants ha tancat les andanes 6, 7 i 8 / flickr.com

Comparteix
   


Etiquetes
Aquestes operacions s'inscriuen en les obres d'execució de la nova configuració de les vies que fa Adif a l'estació de Barcelona Sants amb motiu de l'ampliació i millora d'aquesta terminal per a adaptar-la a l'arribada de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa, l'arribada de la qual a la capital catalana a la fi d'any suposarà una profunda transformació de la configuració de la infraestructura ferroviària en la terminal. D'aquesta manera, les vies d'ample ibèric (1668 mm) es traslladen cap al costat mar i els trens s'estacionaran entre les vies 7 i 14, mentre que els serveis de la línia d'ample internacional (1435 mm) utilitzaran les vies 1 a 6, emplaçades en el costat muntanya.

En els pròxims dies, es procedirà a fer treballs complementaris en andanes amb la finalitat de condicionar-los al seu estat definitiu.

Aquesta actuació s'ajusta al compromís del govern de posar en marxa la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa fins a la capital catalana a la fi d'aquest any. Aquest projecte té com principals beneficis una reducció del temps de viatge entre Madrid i la frontera francesa, un augment de la seguretat amb l'adopció de tecnologies punta en els sistemes de conducció automàtica de trens així com la instal·lació de tanques a banda i banda de la via i l'absència de passos a nivell, un increment de la capacitat i la regularitat com resultat de disposar de doble via en tot el trajecte i un augment del confort per als viatgers, segons la companyia Renfe.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.