
Es restableix la circulació ferroviària a l'estació de Sants després de la reordenació de l'esquema de vies
Les vies de cap al mar acabaran tenint ample ibèric, i de la 1 a la 6 ample internacional
La circulació de trens a l'estació de Sants s'ha restablert aquest diumenge al matí, després que finalitzessin els treballs de reordenació de l'esquema de vies de l'estació, duts a terme per Adif. El primer tren que ha fet servir les noves vies ha estat un comboi de Catalunya Express amb destinació Móra la Nova. A partir d'ara, els trens de Rodalies i Mitja Distància que anteriorment utilitzaven les vies 3,4 i 5 per al seu estacionament ho passaran a fer les vies 9, 10 i 11. D'aquesta manera, les vies 9 a 14 seran utilitzades pels trens de Rodalies de la línia 2 (Maçanet de la Selva-Granollers-Barcelona-Vilanova i la Geltrú- Sant Vicenç de Calders) i la línia 10 (Estació de França-aeroport); pels serveis de Mitja Distància dels corredors entre Barcelona-Portbou, Barcelona-Tarragona/Valls-Lleida; Barcelona-Tarragona-Reus-Móra i Barcelona-Tortosa, i pels serveis de Llarga Distància que circulen per via convencional.
Aquestes operacions s'inscriuen en les obres d'execució de la nova configuració de les vies que fa Adif a l'estació de Barcelona Sants amb motiu de l'ampliació i millora d'aquesta terminal per a adaptar-la a l'arribada de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa, l'arribada de la qual a la capital catalana a la fi d'any suposarà una profunda transformació de la configuració de la infraestructura ferroviària en la terminal. D'aquesta manera, les vies d'ample ibèric (1668 mm) es traslladen cap al costat mar i els trens s'estacionaran entre les vies 7 i 14, mentre que els serveis de la línia d'ample internacional (1435 mm) utilitzaran les vies 1 a 6, emplaçades en el costat muntanya.En els pròxims dies, es procedirà a fer treballs complementaris en andanes amb la finalitat de condicionar-los al seu estat definitiu.
Aquesta actuació s'ajusta al compromís del govern de posar en marxa la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa fins a la capital catalana a la fi d'aquest any. Aquest projecte té com principals beneficis una reducció del temps de viatge entre Madrid i la frontera francesa, un augment de la seguretat amb l'adopció de tecnologies punta en els sistemes de conducció automàtica de trens així com la instal·lació de tanques a banda i banda de la via i l'absència de passos a nivell, un increment de la capacitat i la regularitat com resultat de disposar de doble via en tot el trajecte i un augment del confort per als viatgers, segons la companyia Renfe.