Fèlix Riera es desvincula d'UDC
Afirma que ha estat nomentat director de Catalunya Ràdio pel seu currículum professional i no per la seva militància a Unió
El nou director de Catalunya Ràdio, Fèlix Riera, ha desvinculat la seva militància a Unió Democràtica de Catalunya (UDC) de la seva tasca com a director de l'emissora posant com a exemple el seu currículum professional. En concret, ha explicat que quan va estar al Grup 62 creu que "ningú es va sentir mai observat des d'un punt de vista ideològic sinó per la qualitat del seu projecte". A banda, Riera també ha explicat que de moment no es renunciarà a la publicitat tal i com s'entén avui a l'emissora, però també ha avançat que s'exploraran altres models publicitaris com pot ser la implicació de sectors, sobretot pel que fa a les emissores temàtiques com és el cas d' iCat fm.
Encara que ha reconegut que no té experiència en el mitjà radiofònic, una de les principals crítiques que ha rebut el seu nomenament, Fèlix Riera ha explicat que tampoc tenia experiència en el món editorial quan es va posar al capdavant del Grup 62, una editorial que ha dirigit quatre anys i que és un model d'èxit, ha argumentat.Posant com a exemple el seu pas per aquesta editorial, ha desvinculat la seva militància a UDC de la seva tasca com a director de Catalunya Ràdio, afirmant que és públic i notòria la seva vinculació amb el partit però que mai aquesta orientació ideològica ha marcat la seva manera de treballar, que sempre s'ha regit per la connexió amb els principis que ha de regir qualsevol projecte.
En una entrevista a l'emissora que en breu dirigirà, Riera ha recordat que va impulsar el diari en línia 'El singular digital' i que abans d'entrar en el món editorial ja venia de la comunicació. L'últim any i mig ha estat el director de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), un càrrec que deixa amb certa tristor perquè ha estat una "etapa molt positiva".
Pel que fa a un dels temes mes en boga, la publicitat als mitjans públics, Riera ha assegurat la continuïtat dels anuncis com fins ara es coneixen però també ha reconegut que és conscient del "mandat el Parlament". De fet, ha parlat d'explorar noves vies de publicitat, com pot ser la implicació de sectors en aspectes de la gestió o el patrocini.
El futur de la ràdio passa pel creixement "orientat a ampliar la base de la seva legitimitat", ha defensat el nou director, que ha insistit en la importància de la cultura i del cor del projecte. Ara bé, també ha avançat que "millorar les estructures és no comprometre el seu futur". "Els continguts són el més important", ha dit, abans d'afirmar que "cal veure on podem fer més eficient la despesa".