directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 14 de juny de 2021 07:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

El català no va ser el culpable de la fi d'una revista a Eivissa

La justícia ha donat la raó a l'Ajuntament d'Eivissa

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Donar la culpa al català sempre és fàcil i ingenu. Això va fer una empresària exeditora d'una revista a Eivissa, la Vila. Aquesta va dir que l'Ajuntament l'havia obligat a publicar el rotatori en català amb el fi que s'enfonsés en compradors i lectors. L'exeditora va presentar una denuncia a l'Ajuntament d'Eivissa explicant-ho i el TSJIB no li ha donat la raó.

eivissa
El port d'Eivissa

Comparteix
   


Etiquetes
L'Ajuntament d'Eivissa ha sortir victoriós en el conflicte judicial que mantenia amb Maritza Gómez Andrade. Aquesta senyora va ser destituïda per la casa de la vila com a editora de la revista municipal anomenada Vila. Així, Gómez interposà una denuncia contra l'ens municipal ja que la revista va "morir" per culpa que el llavors alcalde, Xico Tarrés, obligà a l'editora a fer el rotatiu en català. També afirmava l'exeditora que l' exbatlle l'obligà a reduir el tiratge, periodicitat i el nombre de pàgines de cada exemplar.

Tanmateix, Gómez Andrade exigia la rehabilitació del contracte signat al maig del 2000 i a més, una indemnització de més de 4.000 euros per cad nombre de revista que es deixà de publicar des del gener de 2002, quan l’Ajuntament decidí rescindir unilateralment el contracte amb l’empresària. Una decisió que el consistori prengué, precisament, pels incompliments relacionats amb la periodicitat i el tiratge de la revista municipal.

La tesi de Gómez Andrade mantenia que l’exbatlle eivissenc havia ideat una "burda estratègia" per eliminar-la com editora per motius més personals que no pas administratius.

Aquesta estratègia consistia a fer el rotatori en català per provocar una davallada considerable en el nombre d’anunciants. Segons la resolució judicial, efectivament, fou el consistori municipal qui obligà la dona a publicar la revista en català. Però els magistrats deslliguen aquest fet de les pèrdues econòmiques posteriors. A més, la sentència judicial també estableix que la part demandant representada per l’exeditora no ha pogut demostrar que fos l’Ajuntament qui obligà a l’empresa a reduir el tiratge, les pàgines i la periodicitat de la revista.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
El PP i el PSOE, amb la recollida de firmes i la negació de la pluralitat lingüística, ens obliguen a repetir la història
Ramon Boixet Ramon Boixet
Cuina catalana que sorprèn Suïssa

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.