directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 07:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Els estrangers inverteixen en Catalunya

El capital de fora segueix venint però perd pes en relació a la resta de l'Estat espanyol

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Malgrat que el 2010 i 2011 Catalunya va registrar les millors xifres en inversió estrangera directa (IED) dels últims deu anys -amb 3.952 i 3.022 milions d'euros rebuts, respectivament-, el seu pes cau fins a 6 punts en relació al conjunt de diner estranger que es va rebre a l'Estat. Mentre que del 2002 i al 2006 Catalunya va representar el 18,8% de l'IED d'Espanya, entre el 2007 i el 2011 el seu pes va caure fins al 12,8%. Així ho conclou un estudi elaborat per ESADE i que explica la pèrdua per la forta recuperació de les inversions a l'Estat durant l'any passat, sobretot a Madrid, i un nou escenari mundial en què els països emergent guanyen pes i ja sumen el 51% del total de la inversió estrangera .
L'informe bianual 'La inversió estrangera a l'àrea de Barcelona', que s'ha presentat aquest dijous a Barcelona, ha estat encarregat per l'Ajuntament de Barcelona i elaborat per l'escola de negocis amb, entre d'altres dades i informacions estadístiques, les respostes d'un grup d'experts representants de cambres de comerç, consolats estrangers, bufets d'advocats i consultors especialitzats.

A partir de les respostes recollides, l'informe proposa continuar desenvolupant i reforçant el gran actiu que suposa la marca 'Barcelona', de gran reconeixement arreu del món. I en aquest sentit, recomana potenciar una única marca de 'Gran Barcelona' per promocionar la capital catalana però també el seu entorn, i per tant Catalunya, com a capital mediterrània de negocis, tot destacant la importància que en un món global té el concepte de 'ciutat hub' per a les inversions.

Els experts apunten que donar a conèixer mundialment una marca és molt costos i llarg per això creuen que el més lògic i eficient és aprofitar la marca Barcelona que ja és mundialment coneguda. "El que no hem de fer és malgastar esforços en diversificar altres marques", ha explicat Xavier Mendoza, professor d'ESADE i coautor de l'informe. Segons ell, l'únic que cal fer és fer créixer aquesta marca, sobretot "en la seva dimensió empresarial com a ciutat de negocis" que "és l'atribut menys desenvolupat de la marca".





COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
11 de maig de 2012, 12.35 h

-inverteixen A Catalunya. 'en Catalunya' vol dir una altra cosa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
mario fletxa barna
11 de maig de 2012, 10.33 h

Però, com que els negocis s'han d'acabar a madrit, les empreses que volen instalar-se a Catalunya, topen amb el robatori estatal español que fan mans i manigues per donar millors opcions i quedàr-se- les allà. Això és una gran veritat que sé de bona font, no s'ha de ser molt savi per adonar-se'n, però de vegades per ignorància ens oblidem. Un altra veritat per voler ser INDEPENDENTS!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Maria fletxa Barcelona
11 de maig de 2012, 01.02 h

Normal cada cop som menys atractius lligats a espanya no anem enlloc


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
10 de maig de 2012, 16.20 h

Éste montón de billetes ingresenlo en CAJA MADRID.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.