directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 10 de novembre de 2024 19:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Les claus del No desdoblament N-II i de la 340: Govern Espanyol, Generalitat, Polítics, ABERTIS/La Caixa

Un conveni nefast per ampliar el tercer carril de l’AP-7, el Ministeri de Foment i la Conselleria al servei d’ABERTIS, i una classe política poc preparada responsables de l’escàndol

Comentaris 14  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

L’any 2006 ABERTIS pactà amb el Ministeri de Foment, amb el vist i plau del Conseller Nadal, un conveni draconià per ampliar l’AP-7. A canvi d’una inversió d’uns 400 milions d’euros a càrrec de la concessionària per la construcció del tercer carril, el Ministeri garantia un augment constant del pas de vehicles fins al final de la concessió a l’any 2021. Els informes jurídics que advertien clarament que ampliar l’AP-7 feia inviable els desdoblaments de la N-II i la 340, ja que trencarien l’equilibri econòmic de la concessió i l’Estat haurà de pagar indemnitzacions milionàries a ABERTIS, no van ser atesos.

Gràcies al conveni, ABERTIS cobrarà un mínim de 2.000 milions fins l’any 2021

Segons va reconèixer l’actual ministra de Foment, Ana Pastor, el conveni signat en el seu dia per la ministra Magdalena Álvarez i ABERTIS, amb el vist i plau del conseller Nadal, comportà fins a l’any 2010 indemnitzacions milionàries,  de més de 450 milions, que l’Estat  ha de pagar a  l’empresa per la disminució del transit de cotxes per l’AP-7, extrapolant el descens fins al final de la concessió el càlcul que  fa el Ministeri eleva la xifra fins a més de 2.000 milions.

Desdoblar la N-II i la 340 agreujaria el problema fins a més de 5.000 milions més el cost de les obres

Només cal imaginar que passaria amb  l’AP-7 amb una carretera paral·lela totalment desdoblada. Quin seria el descens de cotxes per l’autopista?. Amb l’actual crisi, per on passarien els cotxes i camions?. Com deia l’informe del mateix ministeri, el desdoblament trenca l’equilibri econòmic de la concessionària, a menys cotxes per l’autopista, ABERTIS hi guanya encara més. El diferencial de cotxes amb la carretera desdoblada respecte al que resta establert en el conveni és tant elevada que fa inviable el desdoblament.

Nacionalitzar l’AP-7 és més econòmic que pagar el que diu el conveni

L’AP-7 recapta cada any de Tarragona a la Jonquera entre 450 i 500 milions, multiplicat pels 9 anys de concessió representen un acumulat d’ingressos d’uns 4.000 milions, l’Estat s’evitaria el pagar les indemnitzacions, podria fer gratuïta l’autopista o posar el model d’Euro Vinyeta  i estalviar-se el impacte ambiental de desdoblar la carretera.

Els Governs i els polítics han de negociar amb  ABERTIS/La Caixa el nou escenari, això si, sense complexos
La crisi ha de fer replantejar el model, no pot ser que els peatges serveixin tant sols per fer augmentar els dividends que reparteix l’empresa, ni tant sols serveixen per  reduir el fort endeutament de l’empresa, mentre els ciutadans aguanten les retallades per reduir el dèficit públic, com és que ABERTIS no ho fa?

Els Governs, els polítics, empresaris i sindicats i els mitjans de comunicació hem perdut el temps en declaracions, sense anar a l’arrel del problema

Tant el Govern del tripartit, com el govern de CiU han exigit i demanat el desdoblament d’aquesta obra, els partits politics han fet el mateix amb esmenes, declaracions i manifestos, els empresaris i sindicats també, però s’ha quedat en això, paraules i no fets. La prova està en que l’obra està encallada. Mentre l’Estat, i les concessionàries s’han repartit el pastis, uns incomplint les inversions amb Catalunya, i els altres passant el plateret dels peatges.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#14
Oriolix fletxa Barcelona
14 de maig de 2012, 21.58 h

I la variant d'Olot es farà quan la Caixa vulgui

http://blocdemeravelles.blogspot.com.es/2011/12/la-variant-dolot-es-fara-quan-la-caixa.html


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Alex fletxa Girona
13 de maig de 2012, 22.05 h

Podries adjuntar d'on has tret tota aquesta informació?
Hi han coses que no em quadren.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
l'Esteve fletxa Vallés Oriental
13 de maig de 2012, 20.58 h

#11 Benvolguda , on has llegit que "nomes es culpa en Nadal"????.. jo diria que en aquest fil , les responsabilitats i per tant la culpabilitat , s'ha repartit en bastant de criteri ,però si vols que quedi constància que els governs den Pujol també en son de culpables, doncs que quedi clar : CiU també te MOLTA responsabilitat en aquest afer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

I en realitat , TOTS els que han tingut la seva parcel.la de poder i no han fet la feina per la que van ser nomenats.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11 Assumpció Cantalozella
13 de maig de 2012, 20.48 h

Per què en aquesta informació només es culpa en Nadal? I els governs de Jordi Pujol? no hi tenien res a veure en tot això? Aquesta versió que justifica el no-desdoblament de la carretera general fa anys i anys que corre. També s'explicava el mateix quan CIU governava --s'explicava a cau d'orella...Però si és evident!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
MIQUEL ÀNGEL fletxa BARCELONA
13 de maig de 2012, 20.28 h

Em sembla que ja fóra hora que a Catalunya es diguessin les coses pel seu nom. Mentre tinguem un senyor com en Salvador Alemany com a amo dels destins d'autopistes i tinguem tota una colla de persones que miren primer el benefici de la seva butxaca abans del benefici del país, no hi ha res a fer. Per què us penseu que a Catalunya no ha estat possible una empresa com la que hi ha al País Basc per gestionar els telèfons. Aquí una empresa com ara Euskatel enfosaria els beneificis d'uns quant... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
J fletxa Vilajuïga
13 de maig de 2012, 14.59 h

#4 T'en oblides d'alguns culpables, Conseller Nadal, Isidre Fainé, Salvador Alemany (Tots ells Opus)


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
l'Esteve fletxa Vallés Oriental
13 de maig de 2012, 12.47 h

I encara hi ha il.il·luminats que volen el IV Cinturó enlloc d'ampliar l'A2 i l'A7... Visca la disbauxa financera , els peatges a l'ombra i els que llueixen a ple sol.!!!!!!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Vicenç Ramoneda fletxa Sentmenat (Catalunya)
13 de maig de 2012, 11.09 h

Com sempre, en López Tena i SI tenien raó i els nostres consellers i CiU l'han cagat, com sempre!
La veritat sobre els peatges explicada al #parlament #novullpagar http://www.youtube.com/watch?v=5v128pJaKoo
@AlfonsLopezTena pregunta al president Mas per les multes il·legals a #novullpagar (09/05/2012 http://www.youtube.com/watch?v=6DYdnAcTY7A
Tots... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat (Catalunya)
13 de maig de 2012, 11.08 h

Col·lapse econòmic de les autopistes de Madrid.
Deu estan en risc de fallida, i la de Madrid-Toledo demana concurs de creditors.
La situació econòmica de les vies de pagament a la rodalia de Madrid frega el desastre. Tant és així que deu d'elles es troben en risc de fallida i una, l’AP-41 Madrid-Toledo, ha sol•licitat ja un concurs voluntari de creditors.

Així ho han confirmat fonts judicials, que han detallat que el concurs està ara "pendent d'admissió", tal com publica CincoDía... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Claudi fletxa Figueres
13 de maig de 2012, 10.49 h

Errada d'escàndol:

l’Estat tindria que pagar indemnitzacions >>> l’Estat tindria de pagar indemnitzacions / l’Estat hauria de pagar indemnitzacions


Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
La Dana ha demostrat la inutilitat de massa polítics

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.