directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 19 de març de 2024 04:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

#novullpagar o pagar tota una vida

El Grup de Treball de Peatges (GTP) ha de donar resposta a les demandes dels ciutadans, cansats de pagar per unes autopistes completament amortitzades.

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

Una de les grans victòries de la revolta dels peatges ha estat fer evident les injustícies del model català de peatges. El #novullpagar té la força de la raó i en poques setmanes ha mogut consciencies i ha fet possible, entre altres coses, que avui es reuneixi aquest grup de treball de peatges, després d’anys en silenci, i que s’aturi, de moment, la salvació de les radials de Madrid a costa d’allargar els concessions de les autopistes catalanes amb la col·laboració d’ABERTIS, i també que la mateixa empresa estigui preocupada davant una campanya, de participació transversal, que no s’atura. Per això, és molt important que el GTP faci propostes creïbles i fermes i no es torni a perdre en un brindis al sol. El directe!cat posa algunes propostes sobre la taula.
 




Comparteix
   


Etiquetes
 1.- Cal asseure a La Caixa (ABERTIS) a la taula per canviar el model

Com a màxim accionista d’ABERTIS,(30%), La Caixa té una gran responsabilitat en l’actual situació, i és necessari canviar l’estratègia de la principal entitat financera del país i que, recordem, té una finalitat social segons els seus estatuts, i la seva política actual de màxim benefici amb la recaptació de peatges no facilita un nou model. La Caixa ha d’entendre que repartir dividends milionaris a costa que els seus clients segueixin pagant eternament autopistes amortitzades no pot formar part del seu model de negoci.  ABERTIS té a data d’ahir un valor a borsa de tant sols 9.000 milions d’euros, sense el 30% de La Caixa el seu valor és de menys de 6.000 milions. És possible nacionalitzar o rescatar ABERTIS?

2.- Informe jurídic sobre les concessions, inclosos els peatges a l’ombra

Per poder actuar, cal tenir tota la informació i és del tot preceptiu encarregar un informe jurídic per veure com han evolucionat les concessions, les seves ampliacions, les seves fusions entre diferents empreses i si han seguit els mecanismes previstos en les lleis que les van crear, algunes en ple franquisme. En els seus inicis el franquisme va preveure la limitació dels beneficis de les concessionaries i la primera autopista de tot l’Estat, la ja amortitzada Barcelona - Mataró va ser adjudicada perquè l’empresa no va exigir compensacions per menys transit del previst. També els convenis signats com el de l’AP-7, o els signats per la Generalitat de Catalunya amb ABERTIS, i que modifiquen concessions inicials, també han de ser informats. Amb tota aquesta informació és possible denunciar convenis i concessions abusives als tribunals i fins i tot a Europa?

3.- Informe econòmic de les recaptacions, inversions i costos de manteniment de les concessions

Cal un informe econòmic i actualitzat de tots i cadascun dels peatges existents al nostre país, inversió feta, recaptació, manteniment i inversions, especificat per anys i amb l’evolució prevista fins a la fi de les concessions. Cal ampliar aquestes dades i les seves previsions sobre els convenis signats fora de la concessió per part de l’Estat i la Generalitat, i també els convenis fets pels peatges a l’ombra. És possible si cal rectificar els peatges a l’ombra, que el Govern diu que són molt més cars que les inversions directes? O hem d’amagar el cap sota l’ala fins que esclati la problemàtica dels peatges a l’ombra?

4.- El Govern no pot multar allò que és just, cal un canvi del model català de peatges

El GTP ha d’exigir al Govern que no s’equivoqui i que no actuí contra qui ha defensat l’erari públic, i que gràcies a la campanya #novullpagar ha fet esclatar un debat que portava massa anys apagat. Per tant, seria de justícia que avui s’aprovés un acord per tal que el Govern no posi multes inviables als ciutadans que denuncien l’espoli constant d’un model de peatges caducat i ineficaç. Poden posar multes als ciutadans per el #novullpagar i no actuar contra els beneficis abusius dels peatges?

5.- Bonificar peatges ja no és una solució, és més espoli als ciutadans i seguir eternitzant el problema

No és pot seguir fent com fins ara, pactar bonificacions amb les concessionàries sense tenir tota la informació i com a resultat acabar pagant més que el que s’ha bonificat. Això és el que ha passat en tots i cadascuna de les bonificacions. Ara ja no toca bonificar, ara toca el canvi del model. Amb les dades a la ma es podrà comprovar l’error de la majoria de bonificacions. Per què no es pot rescatar trams sencers d’autopistes i no fer bonificacions? 
 
  



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
moregons fletxa Tarragona
14 de maig de 2012, 23.31 h

Jordi Pujol, botifler i mentide, anirem per a tu aquesta vegada, som una legió som Anonynous i aquesta tornaras al poble catá la fortuna inmensa que as acumulat tots aquest anys de enganyst i panys botifler tornarás els diners que as robat al poble, sabem que ets el principal accionista de Asesa, i u pagarás traidor, i ans deias que la culpa era de madrid sinverguenza, cuant vas ser tu que vas rebutxá las autovias que te ofería Fomento de fer a Catalunya autovias com a la resta del estat ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Miquel fletxa BCN
14 de maig de 2012, 13.52 h

Pagar "Fons de Rescat" dels Peatges, per unes Autopistes amortitzades un munt de vegades ?

http://twitter.com/#!/marc_maycas/status/201728218590494720/photo/1

El que cal és declarar NUL·LES les Concessions.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
14 de maig de 2012, 11.41 h

Si ens repeteixen una cosa moltes vegades acabem creient-les.
Un vídeo interessant

http://www.youtube.com/watch?v=NHgXi0EayYw&feature=related





Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Narcs fletxa Barcelona
14 de maig de 2012, 11.04 h

Simulador Economico-Militar i Polític basta en la Vida real gratuït i per internet, eRepublik! Uneix-te al nostre Partit (Esquerra Independentista i aconseguim la independència de Catalunya al joc! almenys mentre no tenim la real) Enllaç al joc:
http://www.erepublik.com/en/referrer/Naboal


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Neus fletxa Barcelona
14 de maig de 2012, 09.54 h

Ara va de debó no es pot estar per mandangues i paraules.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Prat fletxa Baix Llobregat
14 de maig de 2012, 08.56 h

#3 Los aviones pasan por encima nuestro
Que a gusto voy a estar
Contemplando las manchas del petroleo en el mar


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Prat fletxa Baix Llobregat
14 de maig de 2012, 08.55 h

Aqui estamos hoy en el Mare Nostrum....
La priva y el Lorenzo como se lo marcan....
Esto no es el Caribe, aquí no hay limones
Hay radioactividad


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Laia fletxa Barcelona
14 de maig de 2012, 08.43 h

Clar i català


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Santi Vidal fletxa Barcelona
14 de maig de 2012, 05.47 h

Sense una total transparència dels comptes públics (i les autopistes són un sevei públic), no hi ha una veritable democràcia.


Valora aquest comentari:   votar positiu 25   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Temps d’amnistia, de corrupció i d’estafes

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.