Huguet defensa la importància de 'desestacionalitzar' el turisme
El conseller reconeix que 'és un dels sectors que resisteix millor la crisi'
El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha destacat aquest dijous la importància de 'descentralitzar' el turisme que rep Catalunya. El conseller ha ressaltat la necessitat d'aconseguir la visita tot l'any del turisme de ciutat i així 'generar noves oportunitats'. Durant la inauguració de la fira Exposerhs, dedicada als professionals de l'hostaleria, Huguet també ha reconegut que el 2009 'ha sigut un any complicat', però ha reiterat que el turisme, tot i la baixada que ha patit, 'és un dels sectors que resisteix millor la crisi'.
Huguet ha recomanat als professionals que 'facin les coses bé' per sortir de la crisi, i ha ressaltat que si es fa es pot allargar la temporada: 'Instal·lacions com el Circuit o l'aprofitament del patrimoni són instruments cabdals per desestacionalitzar, perquè el turisme de ciutat vingui tot l'any i es generin noves oportunitats'.El conseller també ha explicat que des del departament que dirigeix estan pensant 'en el futur turista'. Segons Huguet, 'cada cop demanarà més un producte basat en la sostenibilitat i la identitat. I per avançar calen aliances, cooperació i aprofitar els recursos que ofereixen noves tecnologies'.
Per la seva banda, el president del grup Serhs, Ramon Bagó, ha valorat com 'una satisfacció' organitzar la fira per segon cop al Circuit de Montmeló, i una altra vegada coincidint amb els entrenaments de la Fórmula 1.
Bagó ha explicat que l'objectiu de la fira és 'poder ensenyar als clients les nostres àrees de negoci i proveïdors'.
Bagó també ha destacat que enguany Exposerhs compta amb 102 expositors, més que l'any passat, i que s'espera la visita de 7.400 professionals. De moment, fins aquest dijous a les 2 de la tarda ja hi havia entrat unes 3.000 persones.
Notícies relacionades
- La Conselleria d'Huguet exigirà per llei el coneixement del català al professorat universitari 08.02.2010.
- Huguet es retracta i garanteix el seu suport a la 'fantasmada d'Hereu destinada al fracàs' 21.01.2010.
- Huguet creu que els JJOO d'Hivern són 'una fantasmada d'Hereu destinada al fracàs' 21.01.2010.