UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.170' ) WHERE id_article = 200162 Red Eléctrica haurà de pagar 10 milions d'€ per l'apagada de 2007 ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 12:12 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Red Eléctrica haurà de pagar 10 milions d'€ per l'apagada de 2007

El TSJC considera molt greu la infracció però redueix un milió la sanció de la Generalitat perquè l'afectació també depenia d'Endesa

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha condemnat Red Eléctrica Española (REE) a pagar deu milions d'euros per la gran apagada que va patir Barcelona el juliol del 2007 i que va afectar més de 320.000 veïns de tota la ciutat durant dos dies. La Generalitat va imposar el 2008 una multa d'onze milions a REE per una infracció molt greu, però ara el TSJC l'ha rebaixat en un milió en considerar que l'afectació final també depenia del subministrador, Endesa, que també ha recorregut la seva sanció. 

Comparteix
   

A conseqüència de tot això, 323.337 abonats es van quedar sense subministrament des del matí del 23 de juliol, i el van anar recuperant gradualment fins dos dies després. A més, van quedar afectats 13 CAP i diverses línies de Metro, Ferrocarrils de la Generalitat i tramvia. Igualment, es van haver de mobilitzar efectius de protecció civil, Mossos d'Esquadra, Guàrdia Urbana, serveis socials i penitenciaris i d'empreses de subministrament de gas i aigua.

En el seu recurs davant del TSJC, REE al·legava que l'informe dels tècnics del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya no aportava proves contra ella, patia "falta de fonamentació" i els autors eren "parcials, faltats de competència i es basaven en opinions i presumpcions personals, no en dades". Però el TSJC ha desestimat aquests arguments i ha validat la feina dels tècnics.

El TSJC recorda que l'apagada ha estat una de les més greus que ha patit Barcelona, per la seva gran afectació. Però, alhora, admet que Endesa també es responsable i, per tant, la sanció ha de ser equitativa. A més, va ser Endesa qui anava decidint quan i on s'anava restablint el subministrament gradualment. Per això, redueix en un milió la sanció, i la deixa en deu milions.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.