“No es pot regalar Tabasa i Túnel del Cadí a ABERTIS”
Privatitzar aquestes empreses, un cop sabem els diners que generen els peatges, és malvendre el patrimoni públic
Ho diu ABERTIS, anirem a la privatització si tenim “els guanys adequats”, i per l’empresa que explota la majoria dels peatges a Catalunya, els guanys adequats són beneficis milionaris per la durada de tota la concessió i garanties de no disminució del transit, és a dir la mateixa empresa adverteix a la Generalitat que si volen privatitzar Tabasa i Túnel del Cadí hauran de perdre molts diners. Tirar endavant aquest procés de privatització és una decisió de curta volada, perjudicial pel país i es deixar el monopoli del peatges en mans de l’empresa que obté beneficis d’usura gràcies a tots els catalans i catalanes que paguem els peatges.
Fusionar Tabasa i Túnel del Cadí per desprès regalar-la al sector privat
Per tal de facilitar els coses al operador privat, la Generalitat ha començat el procés d’unificar els dos peatges existents a Catalunya en mans públiques, TABASA que explota entre altres els túnels de Vallvidrera (concessió fins el 2064) i Túnel del Cadí (concessió fins el 2023), una manera de fer la feina bruta i deixar la porta oberta a l’allargament dels anys de concessió, el primer pas també va ser reduir les bonificacions que tenien els habitants de l’àrea del Cadi, es a dir tot per facilitar un procés de privatització que garanteixi molts milions de beneficis a l’inversor privat, ABERTIS.
Motius per impugnar la privatització dels peatges públics
1.- No garanteix la lliure competència d’ofertes, vivim en un regim de monopoli d’explotació de peatges, és denunciable a Europa.
2.- No garanteix guanys a la Generalitat, en aquests moments el càlcul d’ingressos per la privatització en que treballa la Conselleria presidida per Mas Colell a prou feines supera els 200 milions d’euros, són 4 dies d’espoli fiscal.
3.- Amb els beneficis d’explotació dels peatges que té ABERTIS i que avui sabem, cedir Tabasa i Túnel del Cadí per tants pocs diners a l’empresa explotadora és un regal, digne de ser portat als tribunals de justícia.
4.- Abans de privatitzar ja s’ha deixat clar que el pastis serà per ABERTIS: “ABERTIS ven el 37,2% del Túnel del Cadí per 45 milions d’euros, però no els cobra, ja que serà descomptat del preu de la concessió” segons va publicar el diari “Cinco dias”
Pensen fer alguna cosa els partits polítics?
O haurà de ser la ciutadania que amb un #novullpagar constant i seguit faci veure a la classe política que ja ni ha prou de que el govern paguin les obres públiques i les infraestructures i els privats en treguin beneficis milionaris?
Ara ja no tenen l’excusa del no saber? Ara tenen tots els números al capdamunt de la taula, ara no tenen cap excusa per no oposar-se políticament i també judicialment a la privatització dels únics peatges públics de Catalunya.
França té un control públic dels peatges, per poder fer política de mobilitat i d’infraestructures, que encara no tenen prous proves que la majoria de peatges i d’infraestructures en peatges a l’ombra són un veritable saqueig a les finances dels catalans? Que no en tenen prou amb els convenis signats entre ABERTIS i el Ministeri de Foment i la Generalitat que ompliran les butxaques dels accionistes de la concessionària amb més de 2.000 milions d’euros, si no s’atura d’alguna manera El resultat és més de 2.000 milions i les N-II i 340 sense desdoblar per culpa de les errades, o no, d’alguns polítics, que avui callen.