Fecsa no sap quan tornarà la llum a tots els abonats afectats
Mentre 30.000 famílies passaran la quarta nit sense servei, l'elèctrica demana un 'reconeixement' pel desplegament 'inhumà' dels seus treballadors
Fecsa Endesa no sap quan podrà restablir la totalitat del subministrament elèctric als municipis que aquest dijous encara no tenen llum. Després que la companyia anunciés aquest dimecres que eren 20.000 els abonats afectats i que el Govern els desmentís dient que eren 30.000, la companyia elèctrica ha admès que no pot donar xifres i que no pot saber quan es normalitzarà la situació. Josep Maria Rovira, director general d'Endesa a Catalunya, i Jose Luis Marín, conseller delegat d'Endesa a l'Estat espanyol, han comparegut aquest dijous a la tarda per primera vegada quatre dies després del temporal que va deixar 220.000 usuaris sense electricitat. Tot i la manca de concreció i en les seves respostes i quan les famílies afectades són a punt de passar la quarta nit d'hivern sense llum, Endesa ha demanat un reconeixement per als seus treballadors que participen d'un 'desplegament quasi inhumà'.
'M'agradaria poder-li dir que demà a la tarda tot estarà absolutament restablert, però no tinc la certesa absoluta', ha confessat Rovira, que ha assenyalat que 'entre aquesta setmana i la que ve' quedarà solucionat 'el gruix' del servei. Segons Rovira, 'és molt difícil' dir quan estarà tot restablert atès que el de recuperació 'és un procés llarg'. 'A mesura que anem avançant van apareixent més problemes, i ens adonem que encara hi ha clients sense subministrament', ha explicat.electricitat
'El gruix del mercat quedarà solucionat en els propers dies', ha insistit, però ha manifestat que 'quedaran restes en instal·lacions aïllades de difícil accés i localització'.
'Un desplegament inhumà'
Els representants de la companyia elèctrica han reiterat que Fecsa Endesa està fent un 'esforç titànic' per restablir la normalitat al país. 'Endesa no ha escatimat en cap moment invertir xifres milionàries perquè els clients disposin de servei en el menor temps possible', ha assegurat Marín, el qual ha xifrat la inversió en 50 milions d'euros.
'Ningú ha mobilitzat tants mitjans com nosaltres, l'esforç que estem fent no té precedent', ha insistit Marín, que ha remarcat el desplegament 'quasi inhumà' que segons asseguren està fent la companyia. Marín ha qualificat l'esforç de 'rècord espanyol', per la qual cosa ha reivindicat un reconeixement: 'La nostra gent s'ho mereix', ha dit.
700 persones 'vingudes de tots els racons' estan treballant per resoldre l'avaria i unes 500 més estan a les plataformes d'atenció telèfonica atenent les prop de 40.000 persones que van trucar a Endesa el dilluns 8 de març; una xifra que s'ha mantingut en els següents dies tot i que en menor mesura, tot i que la mitjana se situa en 5.000 trucades per hora.
Notícies relacionades
- El Govern avisa que l'electricitat amb generadors es mantindrà durant setmanes 11.03.2010.
- Un mort i un centenar d'intoxicats per inhalació de fum a les comarques de Girona per sistemes alternatius de calefacció 11.03.2010.
- Endesa no compleix els terminis i podria mantenir sense llum almenys 50.000 clients una tercera nit 10.03.2010.
- Unes 100.000 famílies tornen a passar la nit a les fosques 09.03.2010.
- Red Eléctrica i Fecsa-Endesa preveuen restablir en les properes hores el servei que ha deixat sense llum 120 municipis 09.03.2010.