
Endesa assegura que encara hi ha 5.000 clients sense llum, cinc dies després de la nevada
La companyia segueix sense aclarir quan es restablirà el servei al 100% dels afectats
Endesa assegura que s'ha rebaixat a 5.000 el nombre d'abonats sense llum a les comarques gironines arran del temporal de neu del passat dilluns. A través d'un comunicat, la companyia elèctrica informa que ja s'ha nornalitzar la xarxa elèctrica de la subestació de Castell d'Aro, al Baix Empordà. A més, segons Endesa, s'han alliberat alguns grups electrògens que donaven servei a aquest municipi que ara es destinaran a d'altres poblacions que encara no tenen llum. La companyia, però, evita fer previsions sobre quan estarà restablert el subministrament de manera total i manté que el gruix important de les afectacions quedaran resoltes aquest cap de setmana.
La subestació de Castell d'Aro ja s'ha restablert i se suma a les de Calella (Maresme) i Lloret de Mar (La Selva). Un fet que, segons la companyia ha permès rebaixa a 5.000 els clients que es troben sense llum des del passat dilluns.Ara que s'ha recuperat tota la xarxa d'alta tensió, Endesa ha constatat que 'ara pot continuar centrant tots els seus esforços a restablir la infraestructura de mitja tensió', uns treballs que requereixen, en molts casos, màquines excavadores i vehicles especials per tal d'obrir-se pas per camins i pistes forestals tancades pels efectes de la neu.
Endesa ha assegurat que s'han mobilitzat dos helicòpters per sobrevolar a la zona i que al voltant de 1.200 tècnics continuen treballant sobre el terreny les 24 hores del dia. En el comunicat, la companyia no concreta quan estarà restablert de manera total el subministrament elèctric i es limita a constatar que 's'anirà restablint el servei de forma progressiva al llarg d'aquests dies'. Fonts de Endesa mantenen les mateixes previsions que van donar aquest dijous, és a dir, que aquest cap de setmana quedaran solucionades el gruix de les afectacions però encara hi haurà clients sense llum, especialment, en els nuclis aïllats com masies i urbanitzacions.
D'altra banda, la companyia recorda que ha habilitat un nou número de telèfon gratuït, 900 847 384, per tal de reforçar i agilitzar l'atenció als clients i ha afegit que s'ha reforçat el servei d'informació on treballen 500 persones. Finalment, Endesa lamenta les molèsties i reitera la seva comprensió als clients.