Nadal admet falta d'informació i massa incidències als trens, però rebutja imputar-ho tot a Rodalies
Afirma que encara s'està 'lluny' del paràmetre de qualitat que vol la Generalitat
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha volgut explicar aquest dimecres les darreres incidències que s'han produït al servei de Rodalies després que la Generalitat assumís el seu traspàs. Nadal ha admès que falta informació als trens i que hi ha massa problemes, però ha remarcat que no tots són imputables al servei de Rodalies, sinó que alguns són producte de causes externes, com atropellaments o accidents provocats per d'altres obres. 'Som conscients que encara estem lluny de l'òptim, del desitjable i del que nosaltres ens plantegem com a paràmetre de qualitat, que és la màxima informació als trens, a les estacions i a les xarxes', ha apuntat.
Nadal ha explicat una per una les últimes incidències que s'han produït en el servei de Rodalies, algunes per causa tècnica, però d'altres per causes 'exògenes', com un atropellament o unes obres de la carretera C-17 a l'alçada de Montcada i Reixac que van provocar la caiguda d'una antena de telefonia mòbil sobre la catenària. En aquest punt, ha explicat que ja li han obert expedient informatiu a l'empresa constructora.El titular de Política Territorial ha assegurat que el Govern és molt conscient que hi ha 'massa incidències', però ha afegit que algunes són imputables directament al servei i d'altres no. 'Convé explicar-ho millor del que ho expliquem', ha indicat. Això significa, ha dit, que encara s'està 'lluny' del paràmetre de qualitat que vol la Generalitat, que passa per la 'màxima informació als trens, a les estacions i a les xarxes'. De tota manera, ha argumentat que la Generalitat ha introduït un nou web i un telèfon i està 'intentant atendre millor'. 'Però quan un tren queda parat amb gent a dintre, no arribem prou bé o els missatges no són prou explicatius i precisos', ha reconegut.
En qualsevol cas, ha assegurat que el Govern està treballant 'intensament' perquè tots els responsables del servei donin la informació requerida, i així ho faran amb el tall del servei que es produirà diumenge com a conseqüència de les obres de La Sagrera. Nadal ha defensat que l'usuari té ara més informació si acudeix al telèfon que el Govern ha habilitat, però ha afegit que és el ciutadà qui truca. 'Cal arribar a dins del tren', ha apuntat. I és que segons Nadal, la gent 'el que agraeix és saber el que passa, per què passa i quina solució se li està donant'. 'I amb això serem molt exigents', ha reblat.
De CiU ha criticat la seva 'obsessió malaltissa' per criticar el Govern i el servei de Rodalies només perquè s'apropen les eleccions. Nadal ha assegurat que el portaveu de CiU d'infraestructures, Josep Rull, fa crítiques 'portat per un afany de desgastar i desprestigiar, no només el Govern, sinó el propi servei de Rodalies'.