
El model de gestió de l'aeroport del Prat apropa a Govern i CiU
La conclusió que s'ha extret del debat és que es poden acostar les posicions
El govern proposa un que la presència catalana al consorci que dirigirà l'aeroport sigui del 70%, repartida en un 30% per a la Generalitat, un 20% per a les administracions locals i un 10% per a les empreses. CiU vol un 40% per a la Generalitat, la mateixa xifra per a l'Estat, un 10% per a les entitats locals i un 10% per a les empreses catalanes. Des de les dues posicions han acceptat que l'acord és viable.
El model que es vol per l'aeroport del Part, un element puntal de la nostra comunicació i comerç, és de tal importància que sembla ser que per fi, des de l'esfera política, hi ha voluntat de consens i acord. La Generalitat i CiU han constatat les semblances entre el model de gestió que proposen per a l'aeroport.Punts d'acord
Des del Govern, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha proposat que la presència catalana al consorci que dirigirà l'aeroport sigui del 70%, repartida en un 30% per a la Generalitat, un 20% per a les administracions locals i un 10% per a les empreses. Joaquim Nadal ha avançat que l'empresa que gestionarà el sistema aeroportuari es podria anomenar Aeroports de Catalunya, que tindria una societat específica per a cadascun dels aeroports catalans.
Des de CiU es vol elevar al 40% la participació de la Generalitat i es remarca que no es tracta d'una AENA catalana, sinó d'un model propi. El diputat de CiU Josep Rull ha explicat el model i ha defensat un 40% per a la Generalitat, la mateixa xifra per a l'Estat, un 10% per a les entitats locals i un 10% per a les empreses catalanes. Rull ha advertit del perill que es creï una "AENA catalana" i no "un model propi de gestió eficient i descentralitzada".
Tot i això, la conclusió que ha tret del debat és que es poden acostar posicions. "Vostès proposen crear Aeroports de Catalunya i nosaltres parlem d'una Autoritat Nacional d'Aeroports de Catalunya, per la qual cosa partim de plantejaments similars", ha afirmat. La principal diferència és, segons Rull, la composició del consorci que ha de gestionar el Prat.