directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 20 d'abril de 2024 07:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Esports doble fletxa

El #singulars confirma la debilitat d’ABERTIS

“Un moment delicat pel nostre grup” les darreres paraules de Salvador Alemany a Jaume Barberà

Comentaris 15  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 13 vots )
carregant Carregant

Molta expectació havia despertat la anunciada entrevista a Salvador Alemany en el programa Singulars d’ahir a la nit, però segurament el fet d’aconseguir aquesta entrevista ha provocat massa respecte entre presentador i entrevistat. En casos així només queda interpretar els silencis, allò que no s’ha dit,  que no ha dit Salvador Alemany. Com hem explicat al directe!cat ABERTIS està segurament en un moment de debilitat, els problemes se li acumulen i el moviment #novullpagar ha permès deixar en evidencia els grans beneficis que donen els peatges a Catalunya, malgrat tot Alemany ha demanat "No diapareu al pianista". Recuperem la noticia d’ahir i creiem que avui encara existeixen més arguments pel #novullpagar.




Comparteix
   


Etiquetes

Standard & Poor’s ha rebaixat la qualificació de l’empresa de “BBB+” a “BBB” en perspectiva negativa, i al·lega dos motius. Per un costat, considera tal i com vam publicar des del directe!cat, que l’operació d’adquisició de les autopistes sud-americanes de l’empresa presidida per l’ex-ministre franquista Villar Mir, OHL és de risc i caldrà estar atent a la seva evolució, i per altra banda assenyala l’alta volatilitat dels transits per les autopistes, en principi és refereix al descens previst d’aquest any d’un 9% que se sumaria a l’acumulat de més d’un 27% des de 2007. Descens de transit també són els #novullpagar i la previsió que l’actual model de peatges no pot seguir igual.

La Vanguardia confirma la perspectiva negativa d’ABERTIS

El suplement “Diners” de la capçalera del Grup Godó, un dels més considerats dins la premsa econòmica, ja va augurar fa unes setmanes que el canvi del model de peatges serà inevitable davant les incerteses que s’han creat amb la revolta dels peatges, motiu per qual ja considerava massa elevat el preu de les accions. Però aquest diumenge hi tornava i advertia el següent: “És considera un risc la compra de les concessions de les autopistes sud-americanes adquirides a OHL.” De moment la realitat ha confirmat la caiguda del valor de l’acció d’ABERTIS, a finals de març el preu era de 12,60 € acció i ahir va tancar a 9,81, trencant la barrera de cotitzar per damunt de 10.

“La Caixa,” clau per canviar l’actual model de peatges/espoli

L’entitat financera té actualment, després de la sortida de l’empresa de Florentino Perez (ACS) d’ABERTIS, més d’un 30% de la concessionària, ara té unes mesos per quedar per sota d’aquest percentatge o, segons la llei, estaria obligada a fer una Oferta Pública d’Adquisició d’accions (OPA). A data d’avui el 70% que no està en mans de “La Caixa” tant sols val 5.300 milions d’euros i en perspectiva de baixada segons els analistes.

Què és més econòmic, seguir pagant peatges (bonificar es seguir pagant) o nacionalitzar  ABERTIS via “La Caixa”?

Com diuen la majoria d’economistes, el problema a l’Estat és el deute privat i una mostra ho tenim amb el deute d’ABERTIS, més de 12.000 milions d’euros, quasi el doble del valor de l’empresa a la borsa. Bona part d’aquest deute amb préstecs de “La Caixa”, adquirir públicament ABERTIS  ajudaria a fer possible un control públic de l’empresa, considerant que l’única caixa que ens queda tornes a fer el paper d’entitat sota control públic, i recuperés l’esperit dels seus fundadors.
Tant sols per la via del conveni signat amb el Ministeri de Foment, l’empresa ha de cobrar fins al 2021, més de 2.000 milions d’euros per la disminució del transit, si la disminució augmenta la xifra també, recordem que cada #novullpagar és també disminució del transit.

ABERTIS, no podrà seguir repartint els beneficis dels darrers anys

El fort endeutament i l’actual crisi fa inviable que el repartiment de dividends dels darrers anys és pugui mantenir, i els grans inversors han començat a veure aquesta realitat, i ABERTIS ha deixat de ser un valor desitjat. O s’actua via “La Caixa” per controlar l’empresa o les dinàmiques per repartir dividends milionaris faran agreujar l’espoli que patim els catalans en aquest aspecte.
 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#17
Resolt fletxa Catalunya
7 de juny de 2012, 08.40 h

#16 Saps quin és el problema, però? Que la N-340 no és secundària o terciària. És de primer ordre i sembla una comarcal. Així ens va....


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
6 de juny de 2012, 23.19 h

Sabeu que em costa anar a Castelldefels o l'aeroport i tornar desde Calafell ( 40 + 40 km) ? La friolera de 19 €. !!!!!
Tinc alternativa segura?
Els pobres que es morin de xoc frotal a les carreteres secundaries o terciaries, com la N340 i a més amb una volta de cullons.
Ja mateix em dono de baixa de La Caixa i a veure si es despren d'Abertis i a mes ens demana el rescat de les autopistes de peatge per par de Fomento.
Abusiu de totes totes. NO VULL PAGAR
Ells ho pagaran i molt car. Tu prome... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Joan fletxa Barcelona
6 de juny de 2012, 16.38 h

#12 No se que vols dir amb quan "no tinguem empreses". Les empreses no son ni d'aquí ni d'allà. Com a molt hi tenen la seu aquí o allà, però res més i sempre es pot canviar. El Santander trasllada el seu Head Office a Londres per tal d'evitar ser vist com una empresa espanyola, ja que fa els beneficis grossos a tot arreu menys a Espanya.
Ni Abertis ni La Caixa ni cap son "empreses catalanes" o es que a tu et fan més bon tracte els de la caixa pel fet de ser catalana ? A mi no.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
toni fletxa vic
6 de juny de 2012, 13.05 h

No tenim poder econòmic , el regalem a l estat espanyol .No necesitem empreses que diguin que són d'aquí i no fagin res pel país ,per això és millor no tenir-ne (el pitjor no és que no fagin res sinò que ens van clarament en contra) .
Necesitem empreses petites i mitjanes arrelades al territori i amb conciència social ,que estimin la llengua ,el país i la cultura .i així es beneficiin elles i el país .
No necesitem que els sr. d Abertis , repsol ,la caixa ,etc.... li dictin la po... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
6 de juny de 2012, 12.11 h

#11 Quan no tinguem empreses ni bancs d'aquí, la independència ens l'haurem de pintar a l'oli. Sense poder econòmic no hi ha independència possible. No hem d'esperar res de les empreses foranes, molt menys que les d'aquí. Les empreses no són 'germanetes de la caritat'. Les empreses han de guanyar diners o pleguen i sense empreses no hi ha treball, ni recerca, ni assalariats, ni autònoms, ni qui pagui impostos per mantenir una estructura d'estat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Resolt fletxa Catalunya
6 de juny de 2012, 11.40 h

#10 Doncs jo crec que t'equivoques. D'empreses se'n poden crear sempre, Però mantenir aquells que ens roben i se senten còmodes dins d'Espanya (Abertis i La Caixa formen part del lobby Puente Aéreo) no és precisament el millor camí cap a la independència. I el fet que les compri un ens estranger no és un problema: se la pot marginar del mercat i fer-li perdre el valor per recuperar-les, vendre-les a peces o el que convingui.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
6 de juny de 2012, 11.19 h

Crec que si no fos pel greuge comparatiu aquí no s'hagués fet el "NO VULL PAGAR".
El no vull pagar pot ser un bon mètode per acabar amb el greuge comparatiu.
És veritat, però, que 'estem disparant contra el pianista'.
Crec, a més, que no ens interessa de cara a la independència ensorrar les empreses d'aquí perquè acabin comprant-les a preu de saldo els de la llotja del Bernabéu.
Cor calent, però cap fred!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
6 de juny de 2012, 11.08 h

#8 En primer lloc, les notícies s'han de donar senceres (en concepte de què hi va anar, qui les va pagar, ···) o callar. Mitges veritats sovint fan una mentida interessada.
En segon lloc, tu de Catalunya i dels catalans no n'has de fer res perquè has demostrat prou clarament que, suposant que hagis nascut a Catalunya, deu haver estat per casualitat i ets espanyol-anticatalà desarrelat. Aquí no hi pintes res, hi sobres.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.