La cançó de l’enfadós de la N-II: una dècada d’especulació, despropòsits i pèrdues de vides humanes
11 anys després que partits i institucions s’unissin per reclamar el desdoblament per l’any 2005, tot està per fe i tot és molt més lluny
Girona, octubre 2001.- “La Diputació de Girona, els Consells Comarcals de l'Alt Empordà, el Pla de l'Estany, el Gironès i la Selva i els ajuntaments afectats pel traçat de la N-II així com els partits polítics i els representants gironins al Parlament de Catalunya, al Congrés dels Diputats i al Senat s'han unit per reclamar de manera immediata les millores necessàries a la N-II.” Aquestes ratlles formen part de la crònica de l’època signada per l’ACN i que confirma el tret errat de les forces polítiques a l’hora d’atacar el desdoblament. Mentre no s’ataqui el problema; els beneficis desmesurats d’ABERTIS i el conveni de l’AP-7 signat amb el Ministeri de Foment que permet als primers cobrar més de 2.000 milions d’euros per la disminució del transit fins a l’any 2021, xifra que augmentaria exponencialment amb la N-II desdoblada, no tindrem el problema resolt.
Avui representats polítics del territori es troben a Madrid amb els partits amb representació a la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats
Precisament per aquest motiu, hem recuperat diversa hemeroteca per tal que els representats del territori puguin enfocar el problema d’una vegada per totes, no podem seguir esperant 11 anys més amb el problema de la N-II sense resoldre. La clau de la resposta a tant de despropòsit i de desídia rau en la signatura d’un conveni entre Foment i ABERTIS pel tercer carril de l’AP7, que fa inviable el desdoblament de la N-II i N-340 i que pot suposar uns beneficis de més de 2000 milions d’euros per a ABERTIS.
Alliberar el peatge o denunciar el conveni de l’AP-7 entre ABERTIS i Foment
Pot ser molt més econòmic alliberar el peatge de l’AP-7 que no desdoblar la N-II. Els números ho deixen molt clar, tenir la N-II desdoblada comporta una disminució major del transit de l’autopista, i això vol dir que l’Estat ha de pagar encara més diners que els 2.000 milions previstos. O és denuncia aquest conveni per abús o altre concepte – hi ha antecedents- o les comarques de Girona seguiran patint el problema duran molts més anys.
11 anys de falses unitats polítiques i socials i com a resultat, “la carretera de la mort!
Les hemeroteques són farcides de declaracions, reunions, contradiccions, però a l’hora de la veritat Madrid sempre incompleix, o ens marca el gol per l’esquadra, i la feina, en aquest cas el desdoblament de la N-II o l’aixecament dels peatges, resta per fer. El candidat en el seu moment a la Presidència de la Generalitat, Joaquim Nadal va encapçalar la demanda de l’ampliació del tercer carril de l’AP-7, com és pot demanar l’ampliació del negoci privat d’ABERTIS i no el desdoblament de la N-II? El resultat, avui tenim el tercer carril i la N-II sense desdoblar, amb el cost de vides humanes que ha representat i el cost econòmic de tenir una de els carreteres més transitades de l’Estat en un estat lamentable.
N-II la carretera de la mort i l’especulació
A l’any 2006 el ministeri de Foment va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per a la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i suposa un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340, una via amb un alt índex de sinistralitat.
Víctimes a la N-II, víctimes d’un “pelotazo”
Aquest conveni és la causa principal del retard en el desdoblament de la N-II que, només en el tram gironí acumula 65 víctimes des del 2008. Batejada com el corredor de la mort, és una carretera insegura i lenta. Una via amb obres inacabades amb pedaços, que acumula promeses i terminis incomplerts, embussos, accidents i pèrdues de vides humanes, a més, dels greuges econòmics que suposa l’aplaçament sense data del desdoblament de la N-II.
Notícies relacionades
- Les claus del No desdoblament N-II i de la 340: Govern Espanyol, Generalitat, Polítics, ABERTIS/La Caixa 13.05.2012.
- L’AP-7, una màquina de fer diners 19.04.2012.
- Foment i la Generalitat enterren milions d’euros en un conveni abusiu amb ABERTIS 25.03.2012.
- Víctimes a la N-II, víctimes d’un “pelotazo” 07.03.2012.
- N-II la carretera de la mort i l’especulació 27.02.2012.
- L'Estat adjudica provisionalment a dos dies de les eleccions el desdoblament del tram Sils-Caldes de l'N-II 18.11.2011.
- ERC diu que CiU signa 'paper mullat' quan assegura que obligarà el govern de l'Estat a fer el desdoblament de l'N-II 07.11.2011.