directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 06:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

La cançó de l’enfadós de la N-II: una dècada d’especulació, despropòsits i pèrdues de vides humanes

11 anys després que partits i institucions s’unissin per reclamar el desdoblament per l’any 2005, tot està per fe i tot és molt més lluny

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

Girona, octubre 2001.- “La Diputació de Girona, els Consells Comarcals de l'Alt Empordà, el Pla de l'Estany, el Gironès i la Selva i els ajuntaments afectats pel traçat de la N-II així com els partits polítics i els representants gironins al Parlament de Catalunya, al Congrés dels Diputats i al Senat s'han unit per reclamar de manera immediata les millores necessàries a la N-II.” Aquestes ratlles formen part de la crònica de l’època signada per l’ACN i que confirma el tret errat de les forces polítiques a l’hora d’atacar el desdoblament. Mentre no s’ataqui el problema; els  beneficis desmesurats d’ABERTIS i el conveni  de l’AP-7 signat amb el Ministeri de Foment que permet als primers cobrar més de 2.000 milions d’euros per la disminució del transit fins a l’any 2021, xifra que augmentaria exponencialment amb la N-II desdoblada, no tindrem el problema resolt.


Comparteix
   


Etiquetes

Avui representats polítics del territori es troben a Madrid amb els partits amb representació a la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats

Precisament per aquest motiu, hem recuperat diversa hemeroteca per tal que els representats del territori puguin enfocar el problema d’una vegada per totes, no podem seguir esperant 11 anys més  amb  el problema de la N-II sense resoldre.  La clau de la resposta a tant de despropòsit i de desídia rau en la signatura d’un conveni entre Foment i ABERTIS pel  tercer carril de l’AP7, que fa inviable el desdoblament de la  N-II i N-340 i que pot suposar uns beneficis de més de 2000 milions d’euros per a ABERTIS.

Alliberar el peatge o denunciar el conveni de l’AP-7 entre ABERTIS i Foment

Pot ser molt més econòmic alliberar el peatge de l’AP-7 que no desdoblar la N-II. Els números ho deixen molt clar, tenir la N-II desdoblada comporta una disminució major del transit de l’autopista, i això vol dir que l’Estat ha de pagar encara més diners que els 2.000 milions previstos. O és denuncia aquest conveni per abús o altre concepte – hi ha antecedents- o les comarques de Girona seguiran patint el problema duran molts més anys.

11 anys de falses unitats polítiques i socials i com a resultat, “la carretera de la mort!

Les hemeroteques són farcides de declaracions, reunions, contradiccions, però a l’hora de la veritat Madrid sempre incompleix, o ens marca el gol per l’esquadra, i la feina, en aquest cas el desdoblament de la N-II o l’aixecament dels peatges, resta per fer. El candidat en el seu moment a la Presidència de la Generalitat, Joaquim Nadal va encapçalar la demanda de l’ampliació del tercer carril de l’AP-7, com és pot demanar l’ampliació del negoci privat d’ABERTIS i no el desdoblament de la N-II? El resultat, avui tenim el tercer carril i la N-II sense desdoblar, amb el cost de vides humanes que ha representat i el cost econòmic de tenir una de els carreteres més transitades de l’Estat en un estat lamentable.

N-II la carretera de la mort i l’especulació

A l’any 2006 el ministeri de Foment va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per a la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i suposa un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340, una via amb un alt índex de sinistralitat.

Víctimes a la N-II, víctimes d’un “pelotazo”

Aquest conveni és la causa principal del retard en el desdoblament de la N-II que, només en el tram gironí acumula 65 víctimes des del 2008. Batejada com el corredor de la mort, és una carretera insegura i lenta. Una via amb obres inacabades amb pedaços, que acumula promeses i terminis incomplerts, embussos, accidents i pèrdues de vides humanes, a més, dels greuges econòmics que suposa l’aplaçament sense data del desdoblament de la N-II.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
Claudi fletxa Barcelona
14 de juny de 2012, 02.29 h

Aquest tipus de conflictes que s'eternitzen, no es resoldran fins que pels morts i ferits deguts a la desídia, o encara pitjor a la cobdícia, no se'n dedueixin responsabilitats criminals. Com poden dormir tranquils els responsables de mantenir en condicions de perill mortal tants punts negres?. No tenen consciència?, vergonya?, dignitat?, humanitat?. O són autistes o són reus de cadena perpètua.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Montserrat fletxa Caldes de Montbui
13 de juny de 2012, 17.53 h

I mentre tothom ter clar que la sinistralitat d'aquesta via és per culpa del conveni signat d'esquenes al poble català entre ABERTIS i FOMENTO, ABERTIS presumeix de que li pagarem peatges tota la vida, cofois i confiats en una CiU i un president de la Generalitat que actua mes com goril·la de discoteca protegint interessos privats que com administració democràtica que ha de garantir i vetllar per la salut de tots els catalans.
Algú ho entén?


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
nil & nol.cat fletxa igualada
13 de juny de 2012, 12.11 h

Solució legítima i urgent: VIOLÈNCIA SELECTIVA I DIRECTE A TOTS ELS RESPONSABLES EN NOM DELS QUE HI HAN TROBAT LA MORT. Vergonyós !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
James Hetfield fletxa Alt Àneu
13 de juny de 2012, 10.52 h

Tot està per feR, vigilem l'ortografia!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
JoanMArtí fletxa Abrera
13 de juny de 2012, 08.26 h

Ja esta be, home aviam si d'una vegada algu fa algo per aquest pais sense que hi hagui diners pel mig


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat (CATALUNYA)
13 de juny de 2012, 07.51 h

Despeñaperros estrena autovía con tres carriles por sentido. http://elpais.com/diario/2011/09/26/andalucia/1316989323_850215.html
FCC inaugura dos tramos del paso de Despeñaperros, en la Autovía del Sur. http://www.cincodias.com/articulo/empresas/fcc-inau... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Pere fletxa Barcelona
13 de juny de 2012, 06.32 h

És hora de fer les coses ben fetes, tants anys per tornar estar al mateix lloc significa que alguna cosa hem fet malament. Cal deixar els partidismes i pensar en clau gironina.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.