La presa de decisions en grup i a internet se simplifica amb Womity
Una empresa catalana crea una comunitat que utilitzarà el boca orella per relacionar amics i empreses
Prendre decisions en grup sempre és complicat. I sobretot tenint en compte que és difícil trobar un espai per reunir tothom sense treure gaire temps a les agendes. Però, i si es pot fer per internet d’una manera ben senzilla? Una empresa catalana acaba de crear una comunitat que permetrà prendre decisions grupals i que utilitzarà el boca orella per posar en contacte amics i empreses. De fet, el boca orella apareix ja al nom de l’empresa, Womity, una barreja entre ‘word of mouth’ (boca orella, en anglès) i ‘comunity’ (comunitat).
Com funciona aquesta nova xarxa? És tan senzill com registrar-se i començar a utilitzar-ho. L’usuari obre un fil de conversa, anomenat womit, per poder planificar qualsevol cosa: un sopar d’empresa, una festa d’aniversari, la decisió sobre un regal per comprar, etc. "Als impulsors del projecte ens molestava molt que sempre que havies de decidir un regal comunitari, on anaves a passar un cap de setmana o on feies el sopar d'empresa representava de seguida una cadena de com 80 mails", ha explicat Carlos Krauel, el director general de Womity.Per tant, per evitar cadenes de correus electrònics o de comentaris al Facebook que s’eternitzen i que ni tan sols es té temps de llegir, Womity ofereix la manera de decidir-ho més fàcilment. Totes les decisions que calgui prendre en grup, se simplificaran estalviant haver de buidar la safata d’entrada del correu electrònic deu vegades al dia.
A banda de la presa de decisions, Womity també permet demanar consells. Per exemple, pots exposar que vols comprar-te un ordinador i que tens tres alternatives. Llavors, sol·licitar a amics experts que valorin quina de les opcions és la millor. O bé haver de regalar quelcom a un amic i estar dubtant entre diverses coses i fer que tots els amics opinin quina és la millor opció. L’eina permet a més l’opció que dos amics puguin xatejar mentre es pren una decisió.
Aquest projecte ha nascut de la mà de quatre socis a Camallera, al terme municipal de Saus (Alt Empordà), però vol creuar fronteres i centrar-se en mercats estrangers, sobretot en el d'Amèrica Llatina en un primer moment. De moment, la interfície de la plataforma està disponible només en castellà però ho estarà també en català després de l'estiu.