directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 02:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Fallida jurídica de les concessions d’ABERTIS

Europa obliga Espanya a retallar en set anys una concessió d’ABERTIS per vulnerar les directives comunitàries en matèria de contractació

Comentaris 16  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 25 vots )
carregant Carregant

El Ministeri de Foment ha de donar compliment a una sentencia d’abril de 2010 del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) que el govern socialista va obviar i que el govern popular no ha tingut més remei que acatar sota l’amenaça de sanció. La sentencia correspon a una de les radials de Madrid i és un cop fort al model de concessions que els diferents governs han anat pervertint i que la Unió Europea ha qüestionat clarament. El directe!cat, amb motiu de la passada reunió del grup de peatges,  va insistir en la necessitat de recopilar tota la informació sobre les concessions de les autopistes catalanes per portar la qüestió a Europa, davant unes ampliacions de concessions fetes sense respectar les normes de lliure competència.


Comparteix
   

Cal portar els convenis de  les ampliacions de les concessions d’autopistes a Europa

Amb el precedent de la sentencia de l’autopista radial de Madrid, ara ja no hi ha excusa per no denunciar a Europa el cas paradigmàtic de les autopistes catalanes, amortitzades desenes de vegades i amb una voluntat per part d’alguns d’esser eternes, i no pas pel benefici públic sinó tant sols per repartir la recaptació entre els seus accionistes d’una manera exagerada.

El moviment #novullpagar ha lliurat molta documentació a la fiscalia per tal que investigui si s’han produït incompliments en relació a les concessions, aquesta és una via que pot ajudar a clarificar el cas únic dels peatges a Catalunya, i és un motiu més per tal de recopilar tota la informació i denunciar a Europa aquest cas d’espoli que patim els catalans amb un model de peatges que no ha garantit la lliure competència.

ABERTIS, una empresa en fallida?

En aquest interessant article al diari El Punt, Jaume Argerich analitza la situació econòmica d’ABERTIS, entre les afirmacions que fa destaquem aquestes, “l'empresa guanya uns 81 cèntims per cada euro que ingressa. Aquest fabulós negoci s'ha fonamentat en diversos acords amb la Generalitat i el Ministeri de Foment d'increment de tarifes, compensacions i extensions del termini de concessió, clarament lesius per als interessos públics.” I afegim nosaltres el conveni de Foment per l’ampliació del tercer carril de l’AP-7 amb unes beneficis de més de 2.000 milions d’euros o el conveni de la C-32, autopista del Maresme signat pel Conseller Nadal que,  segons consta en els números de la mateixa empresa,  els  ha representant uns ingressos addicionals de 35 milions d’euros en un any.

Però el que qüestiona la viabilitat d’ABERTIS són aquestes dades, “Abertis té un endeutament de 14.500 milions, unes sis vegades el seu Ebitda anual, quan se sol considerar un cas de sobreendeutament els múltiples superiors a tres. En negocis concessionals, és habitual l'ús de deute per millorar la rendibilitat per a l'accionista, però en el cas d'Abertis, la fi de les concessions és massa propera i el deute massa gran.  Amb un Ebitda de 2.450 milions, Abertis ha d'afrontar cada any 640 milions en interessos, 250 en impostos, 260 en inversions de reposició i uns 510 en dividends.”

Això deixa menys de 800 milions anuals per repagar el deute de 15.000, molt per sota de les amortitzacions de la principal mitjana de 1.245 milions anuals dels propers cinc anys i clarament insuficient per reduir la pilota de deute abans que s'acabin les concessions catalanes el 2021. Aquesta data ja incorpora els 17 anys que es van estirar les concessions que vencien el 2004.”

En conclusió ABERTIS necessita els peatges per seguir repartint grans quantitats de diners entre els seus accionistes, i aquest és el problema que ha posat al descobert el #novullpagar .





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#16
violant fletxa St. Cugat del Vall`
16 de juny de 2012, 20.45 h

Encara us deixeu l'escandol més gran: els peatges a l'ombre. Això sí que és una estafa en tota regla. Aquí no és l'usuari qui paga directament, sinó l'administració que d'aquesta manera abona a la concessionària en funció del nombre de vehicles que hi circulen. En resum, aquí paguem tots siguem o no usuaris de l'autopista.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Robert fletxa Cadaqués
15 de juny de 2012, 18.49 h

#1 De moment els únics que ho demostren diariament són els diputats de SI, han recolzat desde el primer dia la campanya novullpagar, han retornat els teletacs , han presentat una proposició de llei per suprimir els peatges i han obert un compte corrent per crear una "caixa de resistència" per poder fer front a les primeres multes mentre s'espera el veredicte de les alegacions presentades a les multes.
Recordeu, aquest diumenge 17, 3er novullpagar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Carme fletxa BCN
14 de juny de 2012, 22.40 h

#13 cada país té les seves coses. Però millor que us fixeu en el vostre de país que està a les acaballes Espanya us necessita no perdeu el temps en ximpleries alienes home.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
14 de juny de 2012, 20.51 h

#12 Ya era hora que se hablara del libro ''LAS MIL CARAS DE JORDI PUJOL'', en el se describen minuciosamente la mayoria de tropelias de todo tipo de éste ILUSTRE personaje, su familia, su entorno y CiU.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
14 de juny de 2012, 19.09 h

això ja ho van explicar molt bé al llibre "las mil cara de jordi pujol". ed. 2003. Allí es demostra que pujol va començar a regalar concessions milionàries amb el temps, com s´ha demostrat, a les grans empreses, Ferrovial, La caixa, per pagar favors (Algú se´n recorda del fracàs d´en miquel roca a les eleccions generals de 1986? doncs havien de tornar els diners als acreedors de la seva milionària campanya electoral i aquest fou un dels sistemes). Amb el temps la connivència entre c... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
14 de juny de 2012, 18.44 h

#10

¿que es un barco lleno de abogados hundioendose en el medio del Atlantico?


Un buen comienzo




Setze jutges jutjat ,mmengen fetge penjat divuit dinou vint divuit tretze dotze


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
sergi fletxa barcelona
14 de juny de 2012, 18.39 h

#9 Anem a pams Jordi, el primer que has de fer és aprendre a escriure la nostra preciosa i mil·lenària llengua, perquè tu l'estàs destrossant;
segon, mai es pot generalitzar amb un col·lectiu, i menys amb els advocats, ja que molts de nosaltres, ens guanyem la vida modestament portant assumptes del torn d'ofici pel qual l'estat paga una misèria...
tercer, la majoria de nosaltres, mai hem robat un euro ni em maltractat a ningú, i sí, la crisi també ens afecta a molts de nosaltres.... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
jordi fletxa olot
14 de juny de 2012, 14.39 h

#8 pues no estaria malament que tot i ser PPros.....fesiu algunes coses a favor del ciutada que aixo damagarbus sota lexcusa de lobediencia deguda mentres es roba i es maltracta el poble queda lleig,pero conque de moment no us toquen a vosaltres no pasa res.....


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
sergi fletxa barcelona
14 de juny de 2012, 12.18 h

Una puntualització: el Col·legi d'Advocats de Barcelona no ha dit absolutament res com a institució, qui es va manifestar va ser el president de la secció de dret de la circulació del Col·legi d'Advocats de Barcelona a nivell particular, mai en representació del Col·legi. Molts dels que hi estem col·legitas, fa molt de temps que ens queixem de la manca absoluta d'implicació del Col·legi per la defensa els drets nacionals de Catalunya; per dir-ho més clar, son tirant a peperos...i ja... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 18   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Lluís fletxa Monistrol de Montserrat
14 de juny de 2012, 11.39 h

Compte, que comencem a descobrir els negocis il.legítims de certes empreses molt ben relacionades amb el poder. El temps tot ho posa al seu lloc, i fer diners d'una manera immoral, al final passa factura.


Valora aquest comentari:   votar positiu 22   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.