El que Ariadna Oltra a Els Matins de TV3 no va preguntar a ABERTIS
ABERTIS no convenç, Josep Lluís Gímenez, director general d’ABERTIS, ple de prepotència i cinisme va evitar parlar dels aspectes clau sobre l’espoli dels peatges catalans
Oltra va descol·locar al director general de l’empresa amb les primeres preguntes, però a mesura que l’entrevista avançava, l’interpel·lat va evitar aclarir els aspectes clau del gran negoci dels peatges. Aprofitant que la periodista no tenia tota la documentació sobre la taula, va parlar dels riscos assumits per la companyia per la disminució del trànsit, tot i que és públic que ABERTIS té convenis que garanteixen seguir cobrant malgrat la reducció del trànsit . Oltra no va demanar a Gímenez com pot ser que l’empresa tingui més de 14.000 milions d’euros d’endeutament tot i que reparteix dividends milionaris. Ni quin és el deute d’ABERTIS amb el seu principal accionista, La Caixa. El que manca a ABERTIS és la dignitat del #novullpagar.
El director General d’ABERTIS Autopistes en el súmmum del cinisme va utilitzar els jubilats i les seves minses pensions per justificat que els peatges han de ser per tota la vida. L’entrevista va permetre desdibuixar, més que no aclarir, el perquè de tot plegat. El directe!cat vol formular tres preguntes raonades que poden permetre ajudar a desentortolligar el “nus” d’ABERTIS.
Guanyar 2.000 milions d’euros per un conveni amb Foment que permet a l’empresa cobrar per cada cotxe que deixar de passar per l’AP-7 no és posar pals a la roda?
Les administracions hauran d’explicar els convenis abusius i d’escàndol amb ABERTIS que permeten compensar la disminució del transit amb indemnitzacions milionàries. Aquest és el clar motiu per no desdoblar la N-II i la 347, ja que amb aquestes carreteres desdoblades la disminució del transit per l’AP-7 seria tant elevada que l’astronòmica remuneració a ABERTIS impedeix aquest desdoblament. Una dècada de reunions, de demandes de la classe política posades en ridícul per uns bons bufets d’advocats al servei de l’empresa que, amb el beneplàcit de les administracions, fa un saqueig sistemàtic del país. I ABERTIS diu que no posa pals a la roda i que s’ha entès sempre molt bé amb les administracions de tot color.
Quin és el deute d’ABERTIS amb el seu màxim accionista “La Caixa”?
Dels 14.000 milions de deute que té l’empresa, xifra descomunal per una empresa que ha repartit més de 1.000 milions d’euros en un any, quants en deuen al màxim accionista de l’empresa, en aquest cas “La Caixa”? pregunta clau per definir una alternativa als peatges, no parlem de quatre duros, estem parlant de milers de milions d’euros finançats de forma sospitosa.
On porta un deute milionari per culpa de repartir en els darrers anys més de 8.000 milions de dividends entre els seus accionistes?
En lloc de tenir una empresa amb un endeutament mínim i tenir fons propis per fer les inversions i el manteniment, ABERTIS s’ha dedicat a repartir milions i milions d’euros entre els seus accionistes, xifres de mareig que han tingut com a màxim beneficiaris a l’ACS de Florentino Perez, malgrat tot avui en fallida tècnica, a “La Caixa” que sense els milionaris dividends de les seves participacions quasi no tindria beneficis, i algunes “il·lustres” famílies del franquisme econòmic que han superat amb èxit i quantiosos guanys la seva falsa transició a la democràcia.
Participades de La Caixa: ABERTIS, REPSOL, GAS Natural, o TELEFONICA, totes elles pagant dividends milionaris, malgrat ser de les empreses més endeutades del IBEX-35 tal i com va publicar el directe!cat