directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 27 d'abril de 2024 05:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

ABERTIS cobra per tot, fins i tot per suposats cotxes que no passen pel peatge

Cal que una comissió d’experts revisi tots els convenis de bonificacions de peatges i d’ampliació de concessions signats amb les concessionàries

Comentaris 14  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 22 vots )
carregant Carregant

Cada cop que el govern de torn anuncia acords per bonificacions en els peatges o convenis per ampliar concessions a canvi d’obres, el consell d’administració d’ABERTIS es frega les mans, i  amb ells els seus grans accionistes. El directe!cat ha pogut comprovar que el decret 427/2011(article 4.2) on s’aprova un nou sistema de descomptes d’aplicació a les autopistes comporta grans beneficis per l’empresa, uns condicionants que no poden ser assumits amb diners públics. Sembla inversemblant que la Generalitat no tant sols pagui a ABERTIS el descompte que fa per vehicles d’alta ocupació(VAO) sinó que pagui pels cotxes suposadament que deixen de passar perquè els seus conductors es concentren en aquest vehicles (VAO).




Comparteix
   


Etiquetes

Bonificar peatges per augmentar els beneficis d’ABERTIS

Segons el decret aprovat, s’estableixen uns descomptes als peatges per vehicles amb alta ocupació (VAO) que portin  tres o més ocupants (+3), el descompte està subvencionat per la Generalitat. Si ja per si pot ser discutible que amb els impostos de tots paguem els descomptes  d’uns usuaris, el que és incomprensible és que la Generalitat no només pagui a ABERTIS el descompte aplicat al cotxe amb 3 o més ocupants sinó que també pagui per 2 o 3 o 4 suposats cotxes que deixarien de passar perquè els seus conductors s’han agrupat en el cotxe que ha tingut el descompte. On està escrit que aquests ocupants del cotxe d’alta ocupació, sí no hi anessin passarien per l’autopista? Una prova més del poder d’una companyia que sempre acaba obtenint convenis que li garanteixen beneficis extraordinaris.

És hora de dona respostes a la societat, cal una auditoria d’experts per avaluar l’escàndol dels peatges

Convenis d’ampliació de concessions, a canvi de què? Inversió feta i recaptació obtinguda, perquè ABERTIS que no ha disminuït el seu deute de més de 12.000 milions d’euros, malgrat no aturar el repartiments de milions d’euros en dividends. Pot tornar ABERTIS els seus deutes amb els anys que li queden de concessió? Quina part d’aquest deute són préstecs del principal accionista, La Caixa? Es poden denunciar o aturar els convenis signats per excés de lucre de la concessionària? Com pot ser que el principal accionista d’ABERTIS sigui una entitat d’estalvi que no tingui en compte el seu esperit fundacional i insti a una política de peatges basada en el repartiment pur i dur de dividends?  

El Parlament ha d’actuar, i el Grup de Treball sobre peatges ha d’obrir-se a la societat i als experts independents

És el mínim necessari per tal d’evitar més despropòsits en el model català de peatges i poder donar respostes a una demanda creixent de canviar el model actual de peatges, un veritable espoli als ciutadans dels Països Catalans.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#14
21 de juny de 2012, 16.55 h

# Llàstima que les autopistes no cremin com els pobres boscos..... No en quedaria ni un kilómetre !!!...


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat(CATALUNYA)
20 de juny de 2012, 13.09 h

Les multes dels prevaricadors.

Les dues lleis en les que s'escuda el conseller d'Abertis Puig. Algú creu que els #novullpagar les incomplim? Tothom es para al peatge, i ningú redueix la velocitat dràsticament.

ARTÍCULO 53. Reducción de velocidad

ARTICLE 53.1. Salvo en caso de inminente peligro, todo conductor, para reducir considerablemente la velocidad de su vehículo, deberá cerciorarse que puede hacerlo sin riesgo para otros conductores y está obligado a advertirlo previamente del ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
joan fletxa tarragona
19 de juny de 2012, 23.14 h

Jo el sistema que prefereixo es el de les llistes desbloquejades,aquesta és la mare dels ous.No aneu per les rames,que tot això no és sinó una conxorxa dels polítics i´l Capital, que es tapen els uns als altres.Mentre el sistema sigui el dels partits tancats,no´n treurem aigua clara,ni en els peatges ni en les mil injusticies sense sentit que patim


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Raül Pérez Poza fletxa Sant Llorenç de la Muga
19 de juny de 2012, 22.25 h

Companys jo fa dies que he decidit deixar de tenir domiciliada la meva nòmina a La Caixa.
Ja n'hi ha prou.

És tant senzill com ordenar que a partir d'ara la cobraré a través del Banc de Sabadell en el meu cas, però podeu triar altres entitats sempre que tinguin el centre de decisió i paguin els seus impostos als Països Catalans.
Un govern que no ha volgut defensar el model de caixes que era tant propi de Catalunya, deixant-ho tot en mans dels seus amics de l'oligopoli de La Caix... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Miquel fletxa BCN
19 de juny de 2012, 19.36 h

Quin sistema preferiu: Vignette o Pillatge ?

A Suïssa, amb la Vignette Autoroute, poden circular tot l'any per només 40 Francs Suïssos (33,31 Euros)
http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_privat/informationen/00421/index.html?lang=fr

Quin sistema preferiu:
A) Vignette (premeu Verd)
B) Pillatge (premeu Vermell)


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
19 de juny de 2012, 16.51 h

Empreses com la Caixa/Abertis així com en Duran i d'altres polítics del PPSOE-CIU-C's fan negoci de la dependència i subordinació del poble Català.

Si fossim independents d'espanya no tindriem dèficit, si no superàvit. Prou d'espoli financer, paguem molt a Espanya a través dels impostos i en rebem molt poc en serveis o inversions. L'Estat espanyol/ Reino de espanya és la principal causa del nostra empobriment.

http://www.youtube.com/watch?v=nMCxUD0omYo

CATALONIA IS READY FOR INDEPEN... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
19 de juny de 2012, 16.27 h

El fin de cualquier empresa es intentar ganar dinero, a veces se acierta y otras no.


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 13
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Miquel fletxa BCN
19 de juny de 2012, 12.41 h

Els desorbitats beneficis d’Abertis amb les autopistes catalanes http://ves.cat/be08


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
toni fletxa vic
19 de juny de 2012, 12.17 h

Quan més diners li dona ciu a abertis més diners li dona abertis a ciu , es així de senzill.
I com els diners no són seus ,sinó de tots els catalans ,vinga cobrar .
Per tant, tots a votar Ciu que és el millor que es pot fer ,així seguirem pagant " in eternum".


Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Albert fletxa Mataro
19 de juny de 2012, 09.19 h

Y las motos porque no tenemos el descuento? A mi un cajero me dijo que cuando me viera con tres personas en la moto me apuntaria para obtener el descuento. Flipoooooo, Además hay gente que te vacila y todo.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.