
ABERTIS cobra per tot, fins i tot per suposats cotxes que no passen pel peatge
Cal que una comissió d’experts revisi tots els convenis de bonificacions de peatges i d’ampliació de concessions signats amb les concessionàries
Cada cop que el govern de torn anuncia acords per bonificacions en els peatges o convenis per ampliar concessions a canvi d’obres, el consell d’administració d’ABERTIS es frega les mans, i amb ells els seus grans accionistes. El directe!cat ha pogut comprovar que el decret 427/2011(article 4.2) on s’aprova un nou sistema de descomptes d’aplicació a les autopistes comporta grans beneficis per l’empresa, uns condicionants que no poden ser assumits amb diners públics. Sembla inversemblant que la Generalitat no tant sols pagui a ABERTIS el descompte que fa per vehicles d’alta ocupació(VAO) sinó que pagui pels cotxes suposadament que deixen de passar perquè els seus conductors es concentren en aquest vehicles (VAO).
Bonificar peatges per augmentar els beneficis d’ABERTIS
Segons el decret aprovat, s’estableixen uns descomptes als peatges per vehicles amb alta ocupació (VAO) que portin tres o més ocupants (+3), el descompte està subvencionat per la Generalitat. Si ja per si pot ser discutible que amb els impostos de tots paguem els descomptes d’uns usuaris, el que és incomprensible és que la Generalitat no només pagui a ABERTIS el descompte aplicat al cotxe amb 3 o més ocupants sinó que també pagui per 2 o 3 o 4 suposats cotxes que deixarien de passar perquè els seus conductors s’han agrupat en el cotxe que ha tingut el descompte. On està escrit que aquests ocupants del cotxe d’alta ocupació, sí no hi anessin passarien per l’autopista? Una prova més del poder d’una companyia que sempre acaba obtenint convenis que li garanteixen beneficis extraordinaris.
És hora de dona respostes a la societat, cal una auditoria d’experts per avaluar l’escàndol dels peatges
Convenis d’ampliació de concessions, a canvi de què? Inversió feta i recaptació obtinguda, perquè ABERTIS que no ha disminuït el seu deute de més de 12.000 milions d’euros, malgrat no aturar el repartiments de milions d’euros en dividends. Pot tornar ABERTIS els seus deutes amb els anys que li queden de concessió? Quina part d’aquest deute són préstecs del principal accionista, La Caixa? Es poden denunciar o aturar els convenis signats per excés de lucre de la concessionària? Com pot ser que el principal accionista d’ABERTIS sigui una entitat d’estalvi que no tingui en compte el seu esperit fundacional i insti a una política de peatges basada en el repartiment pur i dur de dividends?
El Parlament ha d’actuar, i el Grup de Treball sobre peatges ha d’obrir-se a la societat i als experts independents
És el mínim necessari per tal d’evitar més despropòsits en el model català de peatges i poder donar respostes a una demanda creixent de canviar el model actual de peatges, un veritable espoli als ciutadans dels Països Catalans.
Notícies relacionades
- Fallida jurídica de les concessions d’ABERTIS 14.06.2012.
- Abertis vol peatges per sempre 13.06.2012.
- Alemany, veritats a mitges que no convencen 10.06.2012.
- #novullpagar demana investigar Abertis 07.06.2012.
- “No es pot regalar Tabasa i Túnel del Cadí a ABERTIS” 23.05.2012.
- ABERTIS: “Les autopistes són nostres, si les voleu, ja sabeu el que heu de fer” 16.05.2012.
- El Govern i ABERTIS deleguen en segones files el debat dels peatges 14.05.2012.
- #novullpagar o pagar tota una vida 14.05.2012.