UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.32' ) WHERE id_article = 209612 Adéu, Emili ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 18 d'octubre de 2026 19:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Adéu, Emili

Familiars, alumnes, amics i gent del món de les lletres acomiaden Emili Teixidor. La capella ardent resta oberta aquest dimecres a la tarda i dijous al matí

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

Familiars, alumnes, amics i gent del món de les lletres acomiaden aquest dimecres a la tarda l'escriptor Emili Teixidor traspassat aquest dimarts. La capella ardent s'ha instal·lat en una torratxa al capdamunt de l'Escola Betània-Patmos de Barcelona, a la part alta de la ciutat. Teixidor va fundar l'Escola Patmos el 1959 i el 1975 es va fusionar amb la Betània. Entre els que li han volgut donar l'últim adéu, hi ha hagut la seva editora, Ester Pujol: "El buit el deixa a les lletres catalanes, personalment també, però això ara no és important. Era un dels grans i per sort ens queda la seva obra, convido a tothom que la llegeixi", ha assegurat. El funeral s'oficiarà dijous a la tarda al seu poble natal

Comparteix
   

Al llarg de la tarda d'aquest dimecres, familiars, amics, alumnes i gent del món de les lletres han acomiadat l'escriptor de Roda de Ter Emili Teixidor, traspassat aquest dimarts. El fèretre amb les despulles de l'autor s'ha cobert amb una senyera i unes roses vermelles. 

La capella ardent s'ha situat en una torratxa al capdamunt de l'Escola Betània-Patmos de Barcelona, a la part alta de la ciutat. Teixidor va fundar l'Escola Patmos el 1959 i el 1975 es va fusionar amb la Betània. Restarà oberta fins a les 9 del vespre i al llarg d'aquest dijous al matí. 

Entre les persones que han volgut acomiadar l'escriptor hi ha hagut la seva editora, Ester Pujol: "El buit el deixa a les lletres catalanes, personalment també, però això ara no és important. Era un dels grans i per sort ens queda la seva obra, convido a tothom qui no ho ha fet a que la llegeixi", ha afirmat emocionada.

"Va ser un mestre i el fet que siguem aquí acomiadant-lo ho demostra. Ho va ser en l'àmbit pràctic de la divulgació de la lectura i en el mestratge en la literatura. Va ser un honor publicar-lo i és un luxe poder-lo llegir", ha dit l'editora. Pujol ha assegurat que l'autor estava escrivint una nova novel·la, tot i que no n'ha volgut avançar ni la temàtica ni si s'arribarà a publicar. 

Per a Pujol, una de les dèries de Teixidor era deixar constància d'un determinat moment, el de la postguerra, i ho va fer d'una manera "que a vegades ajuda més que molts llibres d'història". L'editora ha recordat que va aconseguir el consens de públic i crítica, sobretot amb 'Pa negre', tot i que l'èxit pel llibre li va arribar ja abans que es fes la pel·lícula. Pujol ha recordat als lectors que tota la seva obra està a disposició del lector. 

Per la seva part, Xavier Salvat, un dels primers set alumnes que va tenir l'Escola Patmos quan Emili Teixidor la va fundar, per a qui l'escriptor va ser un "mestre, un referent, un mentor" i una de les persones que més l'han influït al llarg de la seva vida. Ha definit perquè va ser molt creatiu, va posar sempre la responsabilitat personal per davant d'altres coses. "És una de les poques persones que ha estat capaç de saber fer allò adient augmentar la lectura", ha afegit. "Missió complerta". 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
PereelDigne fletxa Granollers
21 de juny de 2012, 14.09 h

Un gran mestre i una gran persona. Va aconseguir que les ganes de llegir s'encomanessin a joves i a grans. Encara recordo amb emoció les dues entrevistes que vaig tenir el goig de fer-li, una de les quals a TV3 i i la seva vinguda a la meva vila per fer una conferència. Persones com aquestes són les que ens calen.
Recomano la lectura de la seva obra "La lectura i la vida", de Ed. Columna, una potent reflexió a l'entorn de la lectura..
Decansa en pau, company.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.