Carod-Rovira demana un canvi d'actitud a la societat catalana per integrar lingüísticament a la població immigrant
Ho exposa fent balanç dels cursos Profit, gràcies als quals 2.377 treballadors del sector serveis s'han format per oferir un bon servei amb l'afegit d'una comunicació correcta en català
El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha demanat a la societat catalana 'un canvi d'actitud' per integrar a totes les persones 'vingudes de fora', que volen fer del català la seva eina d'integració. Ens aquest sentit, Carod-Rovira ha assegurat que 'només acaba parlant català qui el parla malament', i és per això que ha demanat que 's'ajudi' aquesta gent amb un gest tant senzill com 'respondre en català'. El vicepresident ha fet aquestes declaracions en la roda de premsa de balanç dels dos primers anys d'aplicació dels cursos Profit, orientats a la formació especialitzada, de qualitat de servei i de recursos lingüístics en llengua catalana, a treballadors de diferents sectors.
A l'acte, hi han assistit també els consellers d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, i d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila. Tots tres han destacat els resultats obtinguts d'uns cursos que han de permetre 'integrar' professionalment i social la població immigrant a Catalunya.En els dos anys de vigència dels cursos Profit, 2.377 treballadors de diferents àmbits del sector serveis s'han format a través d'algun dels 262 cursos que s'han impartit. El programa, coordinat per la Secretaria de Comerç i Turisme del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, s'ha adreçat als treballadors de sectors com la restauració, la hoteleria o el comerç, la fleca i la pastisseria. L'objectiu principal ha estat donar resposta a allò que demana la clientela a Catalunya, és a dir, disposar d'un equip humà que ofereixi un bon servei amb l'afegit d'una comunicació correcta en llengua catalana.
És en aquest darrer punt on el vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha destacat la necessitat d'un 'canvi d'actitud' per integrar les persones 'vingudes de fora' que fan l'esforç d'aprendre el català per integrar-se més ràpidament. Carod-Rovira ha deixat clar que per molts esforços que facin aquestes persones, si no hi ha voluntat d'ajudar-los no se'n sortiran. Una ajuda que pot concretar-se en un fet tant senzill com 'respondre en català'. Amb tot, Carod-Rovira ha puntualitzat que 'només acaba parlant català qui el parla malament', i que això obliga a un 'esforç per part de tothom' i a no pretendre un alt nivell de la llengua per part de gent 'que no són escriptors'.
De la seva banda, la consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, ha destacat la bona acceptació dels cursos per part dels treballadors que hi han participat. Una acceptació que s'ha traduït en una puntuació de 9,15 sobre 10 punts. Capdevila també ha destacat que són les mateixes associacions d'immigrants les que demanen que es duguin a terme aquest tipus de cursos, perquè veuen que la llengua 'és una bona eina d'integració'.