Licitada la segona fase de les obres de l'aeroport de Lleida-Alguaire per 23 milions
L'aeroport entrarà en funcionament a finals de 2008
El Govern ha aprovat aquest dimarts la licitació de la segona fase de les obres de l'aeroport de Lleida-Alguaire que completarà les infraestructures necessàries per posar en marxa, l'any vinent, el primer aeroport que construirà la Generalitat. Aquesta nova fase, que es licitarà per 23 milions d'euros, inclou l'execució de la terminal provisional i les instal·lacions annexes i es preveu que s'adjudiqui aquest mateix estiu. Les obres tenen un termini de dotze mesos i s'executaran paral·lelament a les de la primera. Les obres de la primera fase, adjudicada el 13 de juliol passat, per 29,4 milions d'euros, s'iniciaran en els propers dos mesos i tenen un termini de construcció de catorze mesos. Aquesta fase inclou la construcció del camp de vol, amb una pista de 2.500 metres, i l'àrea d'estacionament d'avions i vehicles.
Aquesta segona licitació completa la primera, i el segon semestre del 2008 es preveu que l'aeroport tingui construïts tots els elements necessaris per entrar en funcionament. L'empresa concessionària de l'aeroport serà també l'encarregada de construir les infraestructures necessàries per completar l'aeroport i fer-lo funcionar a ple rendiment. D'aquesta manera, és preveu que la construcció de l'aeroport comporti una inversió pública d'uns 52,4 milions d'euros i de fins a 60 milions d'euros més d'inversió privada.Paral•lelament, el Govern ha encarregat la redacció d'un estudi de viabilitat econòmica per tal d'avaluar totes les possibilitats i potencialitats d'aquest aeroport. Així, un cop finalitzat l'estudi es podran valorar les actuacions de cara a la seva gestió que permetin treure el màxim rendiment i eficiència d'aquesta infraestructura un cop entri en funcionament. Es preveu que aquest estudi estigui apunt després de l'estiu.
Segona fase de l'aeroport en licitació
La segona fase de les obres de l'aeroport de Lleida-Alguaire inclou les instal·lacions i equipaments de l'anomenat costat aire de la infraestructura que permetran tenir en funcionament l'aeroport.
Es construirà una terminal provisional que permetrà posar en funcionament l'aeroport l'any vinent, abans que el gestor privat hagi construït la terminal definitiva. Aquesta terminal provisional serà un edifici de 804 metres quadrats per donar servei a passatgers i gestionar el seu equipatge. L'edifici de desenvolupament horitzontal incorporarà el mòdul de serveis tècnics, el mòdul de serveis de personal i el mòdul de vestíbul i restaurant.
Aquesta fase inclourà també la construcció de les instal·lacions i edificis necessaris per tal de posar en marxa l'aeroport. El centre d'emissors tindrà una superfície útil de 170 metres quadrats, on s'hi instal·laran els equips emissors adients per garantir el funcionament operatiu de l'aeròdrom.
A l'edifici contra incendis, d'una superfície de 453,13 metres quadrats útils, s'hi establiran les dependències i instal·lacions requerides per al servei de salvament i extinció d'incendis. També inclou la central elèctrica i el sistema de llums d'aproximació, abalisament i senyalització, una estació de subministrament de combustible d'aviació, un edifici de tallers i la urbanització general (xarxes de subministrament i vials).
Aeroport regional
La ubicació d'un aeroport, a l'altiplà d'Alguaire, molt proper a Lleida, parteix de les prioritats del Govern en matèria d'equilibri territorial i diversificació econòmica. L'objectiu és crear a la zona de ponent un aeroport regional per donar servei tant de passatgers com logístic a la demarcació.
En aquest sentit, tant la pista de 2.500 metres, com l'àrea d'estacionament d'aeronaus, que es començaran a construir de forma imminent, tenen capacitat per acollir avions tipus Airbus (A320 o A321) amb capacitat per a més de 150 passatgers o de tipus regional amb capacitat de 70 o 80 places. Així, segons les previsions, a banda dels residents de les comarques de ponent i de les comarques pròximes de l'Aragó, també es preveuen usuaris del turisme de l'esquí i l'esport d'aventura i els viatges de negocis (fires, congressos, etc.). En aquest sentit, es preveu que aquest aeroport pugui assolir en un futur els 400.000 passatgers anuals.
Pel que fa a les mercaderies, l'aeroport acollirà un transport de tipus mitjà amb serveis de paqueteria, missatgeria, productes peribles i terciaris. D' aquesta manera, es preveu assolir 6.000 tones anuals de mercaderies.