
Es pot pagar per una comissaria a Sant Cugat que costava 2 milions d’euros, més de 8 milions?
Els peatges a l’ombra estan dessagnant les nostres finances, la necessitat de construir infraestructures sense tenir un bon finançament ha estat un greu error
És un exemple més, en aquest cas una simple comissaria dels mossos d’esquadra a Sant Cugat del Vallès, és va adjudicar a l’any 2005 per 2.269.000.-€ (inclòs el benefici industrial) el seu pagament és fa a 32 anys fins l’any 2032 amb un cost final de 8.426.000.-€, el seu cost s’ha multiplicat per quatre, amb un tipus d’interès de més del 11%, un cop més l’empresa adjudicatària ha guanyat més diners prestant diners que no pas amb la seva feina, és a dir amb la construcció de la comissaria.
L’asfixia econòmica premeditada ens aboca a la ruïna com a país
Els governs volen fer coses, volen demostrar que són útils i en el seu afany de construir infraestructures i equipaments cauen a la trampa de l’asfixia econòmica que l’Estat Espanyol ens imposa, en lloc de denunciar i exigir un finançament just van preferir aprofitar la bonança econòmica i construir els equipaments amb el model de finançament de peatges a l’ombra, sense tenir en compte l’elevat cost que això comportava. El problema s’agreuja amb la crisi en que el model esclata per ser insuportable per les finances de la Generalitat de Catalunya.
Pagar quasi 4 vegades els cost de les obres no és viable per cap administració del món i menys per una administració com la nostra que pateix un espoli permanent del 8% del PIB.
Notícies relacionades
- La Presó de Figueres, la pagarem quatre vegades 05.07.2012.
- El sistema "Nadal" de peatges a l'ombra, una ruïna pel país 03.07.2012.
- Peatges a l’ombra (I): el saqueig d’un país 21.06.2012.