El Grup Bon Preu aposta pels aliments produïts a Catalunya
Una desena de productors locals subministraran durant tot l'any fruita i verdura als 150 establiments de la cadena de supermercats
La cadena de supermercats Bon Preu oferirà als clients un línia específica de productes de proximitat. Els aliments 'km0', com s'etiquetarà la fruita i verdura, però també els ous i lactis, el peix i la carn que oferiran al consumidor, es vendran de forma continua al llarg de tot l'any en una aposta de la companyia per fomentar les avantatges alimentàries, de qualitat i també mediambientals del consum local. Una desena de productors, des de Girona fins a les Terres de l'Ebre, subministraran els aliments als 150 establiments Bon Preu i Esclat de la cadena.
De moment seran una vintena de productes procedents de Girona, Prades, Lleida, Reus, el Maresme el Vallès, les Terres de l'Ebre, Mediona i l'Ordal (Alt Pendès) i el Baix Llobregat. Però el grup català d'alimentació manté la campanya "oberta" a aquells productors que s'hi vulguin sumar i preveuen poder ampliar encara més l'actual oferta.Segons ha explicat el Antoni Amblàs, de la direcció del Grup Bon Preu, la diferència que ha permès al grup poder engegar "ara i no abans" aquesta campanya per fomentar el consum dels productes de proximitat ha estat poder garantir la "continuïtat" del producte local. Perquè la demanda del client per comprar productes de proximitat ja hi és des de fa temps, ha explicat.
Una demanda creixent que convergeix ara amb la voluntat dels productors que veuen la sortida dels seus productes en el mateix entorn una oportunitat. De fet, Amblàs ha destacat en aquest sentit les avantatges dels aliments 'km0' que la cadena posa a partir d'avui a l'abast dels seus clients. Com són la qualitat i la imatge del producte amb un preu competitiu, que fan que els productes d'aquí "no tinguin res a envejar als que s'importen", ha afegit.
"Estem conscienciant al consumidors i al productor" sobre les avantatges d'un consum de productes locals però alhora "estem creant i riquesa i valor afegit" al conjunt del sector agrícola i ramader i també al conjunt del país, ha afegit.
La campanya s'ha presentat aquest dijous amb la presència del conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Josep Maria Pelegrí.
Bon preu apujarà l'IVA
Des de la direcció de la cadena s'ha confirmat que els establiments Bon Preu i Esclat del grup no tindran més remei que apujar l'IVA en els dos i tres punts dels trams que aprovarà el govern espanyol del PP, probablement aquest mateix divendres. Un increment de l'IVA que repercutirà en els preus finals dels productes i per tant a la butxaca del consumidor, perquè el grup no pot assumir el marge a compte dels seus resultats.