Denuncien que l'estació del TGV de l'Empordà entrarà en funcionament sense accessos per arribar-hi
Diversos alcaldes asseguren que només s'hi pot arribar per un camí sense asfaltar
No volen cap 'excusa més' per començar a construir els accessos a l'estació provisional del TGV, situada entre Figueres i Vilafant. Diversos alcaldes de la comarca han impulsat un manifest que vol treure un compromís que asseguri que els viatgers tindran 'accessos dignes' a l'estació. Actualment, només s'hi pot arribar a través d'un camí sense asfaltar i, segons els alcaldes, les obres de l'A-2 i l'A-26 -les que han de connectar l'estació per carretera- 'van per llarg'. L'alcalde de Figueres, Santi Vila, reclama tant al Govern com a l'administració espanyola que actuïn. De moment ja han signat el document set ajuntaments i preveuen que rebi el vistiplau de tots els alcaldes en el Consell del 27 d'abril.
En el manifest, els alcaldes reclamen accessos i serveis per a la nova estació del TGV. Per ara l'han signat set ajuntaments: Figueres, Roses, l'Escala, la Jonquera, Llançà, Castelló d'Empúries i Vilafant. La intenció és que el pròxim 27 d'abril el sotmetin a votació al Consell d'Alcaldes de l'Alt Empordà i que, a partir d'aquest tràmit, sigui un text al qual s'adhereixin altres municipis d'altres comarques. Santi Vila creu que ha de ser així perquè aquesta estació no servirà només per als viatgers de l'Alt Empordà, sinó que serà una infraestructura de referència per a altres comarques com el Pla de l'Estany, la Garrotxa o el Baix Empordà.
Els alcaldes consideren que això no podrà ser, però, si no milloren els accessos per arribar a l'estació, situada entre els termes de Figueres i Vilafant i on actualment només hi ha un vial d'accés que obliga a creuar el nucli de la capital de l'Alt Empordà i no està asfaltat. El detonant per impulsar el manifest, ha estat la decisió de Foment de tirar enrere les obres de l'A-2 i l'A-26 per estudiar les propostes dels ajuntaments de Figueres i Vilafant.
L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha explicat que Foment els va comunicar la decisió fa quinze dies i que això voldrà dir que, com a mínim durant dos anys, l'estació provisional estarà en funcionament sense vials d'accés 'dignes'. Per aquest motiu, han passat la pilota al teulat del Govern i reclamen que, per suplir aquestes mancances, desencallin obres com el túnel sota el Castell de Sant Ferran –la connexió entre la N-II amb la carretera de Figueres a Llers- i executin el perllongament de la carretera C-31 fins la nova estació.
Sobre el previst
Santi Vila ha detallat que les obres de l'estació provisional del TGV avancen a bon ritme i que, tal i com està previst, a finals d'any podria entrar en funcionament. Tot i que ha afirmat que aquesta estació –que servirà d'impàs fins que construeixin l'estació definitiva- tindrà tots els requisits que han reclamat en confortabilitat, espais i dimensions, lamenta que no hi hagi previst cap transport públic que faci d'enllaç i que no hi hagi carreteres adients per a una estació de TGV.
Els alcaldes consideren que això no podrà ser, però, si no milloren els accessos per arribar a l'estació, situada entre els termes de Figueres i Vilafant i on actualment només hi ha un vial d'accés que obliga a creuar el nucli de la capital de l'Alt Empordà i no està asfaltat. El detonant per impulsar el manifest, ha estat la decisió de Foment de tirar enrere les obres de l'A-2 i l'A-26 per estudiar les propostes dels ajuntaments de Figueres i Vilafant.
L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha explicat que Foment els va comunicar la decisió fa quinze dies i que això voldrà dir que, com a mínim durant dos anys, l'estació provisional estarà en funcionament sense vials d'accés 'dignes'. Per aquest motiu, han passat la pilota al teulat del Govern i reclamen que, per suplir aquestes mancances, desencallin obres com el túnel sota el Castell de Sant Ferran –la connexió entre la N-II amb la carretera de Figueres a Llers- i executin el perllongament de la carretera C-31 fins la nova estació.
Sobre el previst
Santi Vila ha detallat que les obres de l'estació provisional del TGV avancen a bon ritme i que, tal i com està previst, a finals d'any podria entrar en funcionament. Tot i que ha afirmat que aquesta estació –que servirà d'impàs fins que construeixin l'estació definitiva- tindrà tots els requisits que han reclamat en confortabilitat, espais i dimensions, lamenta que no hi hagi previst cap transport públic que faci d'enllaç i que no hi hagi carreteres adients per a una estació de TGV.