El català és un llast per promocionar Barcelona
Segons Barcelona Global, L’associació formada per corporacions com ABERTIS, Agrolimen, el Grup Godó o Freixenet, que va signar un conveni amb l'ajuntament per promocionar la marca Barcelona
El diari El Mundo, en un article d’avui titulat “La imposición del catalán, «barrera» para la economía” explica que el president de Barcelona Global, Emilio Cuatrecasas, troba que la política lingüística que regeix a Catalunya, és un escull «important a l'hora d'atraure talent de la resta d'Espanya». Res de nou, molts dels membres d’aquesta entitat conformen una casta empresarial hiperactiva que malda per crear opinió i dirigir els designis del país sense passar per les urnes. La majoria són membres del Cercle d’Economia o de la Fundació Príncep de Girona - la mal anomenada societat civil catalana-, i també d’entitats espanyoles com l’associació de "Marcas Renombradas Españolas”. Tot un luxe pel país i per promocionar Barcelona.
Decidits a promocionar la marca Barcelona o a liquidar la identitat?El passat mes de març l’Ajuntament de Barcelona va signar un conveni amb Barcelona Global per col·laborar en la promoció de la marca Barcelona. Emili Cuatrecasas, va assegurar en aquell moment que la iniciativa tenia el seu origen en una experiència semblant a Suïssa i a altres grans ciutats, com Nova York i Londres, i va assegurar que Barcelona Global és una associació oberta i "no és un contrapoder" de la política. Tot i que ja va destacar, que el sector públic "no té capacitat per abraçar-ho tot" per falta de solvència financera i de mitjans, i també de coneixement, de manera que l’entitat oferirà idees perquè, de la mà de les institucions públiques, siguin una realitat. Qüestionar i voler liquidar la política lingüística és una gran idea?
Per Emilio Cuatrecasas, president de l’entitat, a Barcelona hi ha «barreres internes difícils de gestionar», i una d’aquestes és la política lingüística que regeix a Catalunya, ja que és un escull «important a l'hora d'atraure talent de la resta d'Espanya... molta gent no vol venir a Barcelona perquè saben que, per exemple, haurien de portar els seus fills a una escola només en català i pensen que aquest idioma després no els serveix per a res», segons explica El Mundo
Un altre destacat membre de Barcelona Global, Gonzalo Rodés, encarregat d’un projecte destinat a fer de Barcelona «una ciutat acollidora i oberta al talent directiu, investigador i innovador internacional », va reconèixer que la burocràcia també pot ser un fre. Amb tot l’entitat pretén potenciar la marca Barcelona, fer de la ciutat un
exemple d'eficiència energètica o explotar la seva capacitat com a referent mundial de serveis mèdics.