directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 17 de gener de 2025 20:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

ERC demana la compareixença d'Oriol Pujol i Felip Puig pel cas Palau

ICV-EUiA també demana que comparegui de l'actual conseller d'Interior, però considera que qui realment ha d'explicar-se és Artur Mas

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

ERC ha presentat al registre del Parlament la sol·licitud de compareixença del secretari general de CDC, Oriol Pujol, i del conseller d'Interior, Felip Puig, perquè tots dos donin explicacions al voltant del presumpte finançament irregular de CDC. Segons la portaveu republicana, Anna Simó, "els primers interessat ens comparèixer haurien de ser ells per evitar cap ombra de dubte". ERC reclama que les explicacions arribin abans d'acabar el mes a la comissió d'afers institucionals, però sempre després del Ple sobre el pacte fiscal del 25 de juliol. També ICV-EUiA ha demanat la compareixença de Puig, però Joan Herrera ha insistit que qui veritablement hauria d'explicar-se és Artur Mas.

Comparteix
   

Oriol Pujol per ser l'actual secretari general de CDC i Felip Puig per ocupar el càrrec de Conseller de Política Territorial i Obres Públiques entre el 2001 i el 2003 -quan el jutge veu indicis d'irregularitats en el finançament de CDC- són les dues persones que, segons ERC, haurien de donar explicacions abans d'acabar el mes de juliol. Aquest divendres la portaveu dels republicans, Anna Simó, ha presentat la sol·licitud de compareixença al registre del Parlament i ha destacat que "les explicacions no poden esperar". 

Per això ha instat a la resta de forces polítiques a sumar-se a la petició de compareixences. Simó ha demanat la convocatòria d'una junta de portaveus extraordinària per a principis de la setmana que ve, per tal que es pugui acordar que Pujol i Puig compareguin abans que acabi el mes de juliol, però sempre després del dia 25, quan tindrà lloc el Ple del pacte fiscal.

De la seva banda, ICV-EUiA, també ha demanat la compareixença de Felip Puig, però ha destacat la necessitat que qui realment s'expliqui sigui el president de la Generalitat, Artur Mas. "CiU vol amagar el president", ha lamentat el president del grup parlamentari ecosocialista, Joan Herrera. "Mas era el màxim responsable de CDC quan van succeir els fets del Palau i s'ha d'explicar", ha insistit. Herrera ha demanat a la resta de grups -en referència especialment a CiU i a ERC- que no s'oposin a la compareixença de Mas, com ja van fer dijous passat en una junta de portaveus extraordinària, perquè "és quan no parla el president quan es degrada la institució de la presidència de la Generalitat".



COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
Marc L. fletxa Barcelona
23 de juliol de 2012, 09.06 h

No clar. el Sr. Artur Mas, que era el beneficiari del compte opac que el seu pare va tenir a Linchtenstein durant 25 anys, no cal que comparegui ni pel Cas Palau, ni per lo de Tipel ni lo de la Seda, ni per Pretòria, ni per l'ensorrament al Carmel, ni pel Cas Treball, ni pel Turisme ni per res.
Que comparegui Felip Puig i a més del Cas Palau que expliqui lo de les càrregas policials injustificades, les denuncies falses que la policia espanyola fa als que porten senyeres, el seu silenci davan... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
21 de juliol de 2012, 14.05 h

ERC se ha lucido, Oriol Pujol ni siquiera formaba parte del gobierno cuando el chanchullo, su padre sí, Mas también como primer conseller.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Josep fletxa Sant Cugat del Vallès
21 de juliol de 2012, 13.56 h

La banca financia uns polítics que fan unes lleis que apliquen uns jutges posats pels polítics que fan immune i exculpen la banca que financia uns polítics que fan unes lleis que apliquen uns jutges posats pels polítics que fan immune i exculpen la banca que financia uns polítics que fan unes lleis que apliquen uns jutges posats pels polítics que fan immune i exculpen la banca que...


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
21 de juliol de 2012, 11.43 h

Hòsties Miquel, tu ets dretà i de Solidaritat, no ? Encara estem amb el teletac i el cotxe del Benach i culpant el tripartit per atacar ERC ? Saps que son mitjans dels diputats per conèixer el territori i poder treballar pel teu país ? T´agrada més el tripartit CDC-UDC-PP, no ? I ara fas el joc al PP i a Espanya atacant la Generalitat ? Ets un geni, tens un cervell privilegiat, Espanya necessita més catalans com tu, perque continuem ben sotmesos. Et pagarien bé pels teus serveis.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
PereelDigne fletxa Granollers
21 de juliol de 2012, 10.35 h

#2 T'equivoques de mig a mig. A Catalunya ningú tapa les vergonyes, especialment no ho fa ERC. El que passa és que hi ha gent suposadament sobiranista que li agradaria que la institució de la Generalitat desaparegués i quedés esquitxada per casos de corrupció i això, qui n'ha de donar comptes és el partit implicat i no el govern. Pensem que si això es fa més gran, Catalunya quedari intervinguda per l'estat i segur que això no seria una bona notícia per a la ciutadania catalana.

Si... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Miquel fletxa Sabadell(CATALUNYA)
21 de juliol de 2012, 01.02 h

"ERC"no foteu mes teatre,ja us coneixem del tripartit,tot va ser bufar cullera i no parlar
mai mes d'INDEPENDENCIA,perque no torneu els"TELETAX"que pasa que la vostra feina te
mes categoria que la meva"VIVIDORS,PALMEROS DE CiU;TRAIDORS;ON ES EN BENACH I EL COTXE OFICIAL
QUE TENIA FINS I TOT XUCLADORA
"ANEU A CAGAR A LA VIA,TRAIDORS,VIVIDORS"


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Alba fletxa Altafulla
20 de juliol de 2012, 20.57 h

#2 Però que dius Jordi, ERC ha demanat que comparegui l'Oriol Pujol i en felip Puig, només que ERC té més sentit d'Estat que tota la resta junts.


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
20 de juliol de 2012, 19.38 h

Queda comprobado una vez más que nuestros patricios gobernantes se tapan las vergüenzas mutuamente.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 11
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Jordi-80 fletxa València
20 de juliol de 2012, 19.32 h

Al País Valencià l'oposició demana la compareixença del president, però a Catalunya ERC tapa les vergonyes del president i l'amaga de donar explicacions sobre corrupció al parlament.

Al final tindran raó, i Catalunya és un oasi, on uns tapen vergonyes i paguen favors als altres. I després algú dirà que Catalunya està millor que el País Valencià... hahaha, quan allà viviu en un matrix convergent i ni tan sols teniu oposició a CiU, tot tapat amb una estelada de mentida.


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 17
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Narcs fletxa Hospitalet
20 de juliol de 2012, 19.30 h

El contingut d'aquest comentari està ocult perquè ha estat considerat inapropiat pels lectors de directe!cat
Mostra'l


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 15
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
De traïdors n’hi ha pertot. No tan sols a Espanya, a Veneçuela o als EUA, sinó també a Catalunya

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.