La marca Barcelona en mans d’una organització espanyolista
El març passat l’ajuntament de Barcelona va signar un acord per impulsar la marca Barcelona amb l’entitat Barcelona Global, dirigida per espanyolistes recalcitrants
Barcelona neda contracorrent, mentre la Generalitat fa una aposta per posicionar la marca Catalunya i entén la promoció exterior des de la unitat de país, Barcelona, malgrat disposar d’estudis sòlids pagats per la mateixa institució que aconsellen unir la marca Barcelona a la marca Catalunya i desvincular-se de la marca Espanya, és la única ciutat de l’estat espanyol que impulsa la marca Espanya amb representació a la junta directiva del Foro Marcas Renombradas i a més, tolera atacs públics contra la llengua catalana i la immersió lingüística per part del president de Barcelona Global, l’imputat per frau fiscal, Emili Cuatrecasas. Què és i qui forma part d’aquesta organització de la suposada “societat civil catalana”.
Fem que passi... el model trilingüe a l’escola pública catalana Els antecedents de l’organització estan en la participació de la plataforma “fem que passi”, formada per empresaris catalans, en el Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, un treball impulsat per l’alcalde Hereu. D’aquella experiència en va néixer Barcelona Global -BG-. L’equip directiu està encapçalat per Emili Cuatrecasas, juntament amb Joaquim Coello, Marian Puig , Maria Reig i Gonzalo Rodés. La major part dels consellers de l’entitat i de l’equip directiu pertanyen a empreses membres del Foro de Marcas Renombradas Españolas -FMRE- destinada a la promoció de la marca “España”. Un dels responsable de promoure la marca Barcelona a través de BG, és Josep Lluís Bonet, president del FMRE i de Freixenet. Cal assenyalar que de les 99 empreses membres del FMRE la majoria són marques amb seu a Catalunya i la quasi totalitat formen part de BG.
No és menor que el document de conclusions del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona aboni les tesis del PPC en matèria lingüística, que qüestiona recurrentment el sistema d’immersió lingüística a Catalunya i aposta per implantar a l’escola pública el model trilingüe de les escoles d’elit, exactament el que recull el document del Pla.
Un cap, molts barrets, la fundació Samaranch a la Xina i el perquè del “gir”de l’alcalde
Gonzalo Rodés, membre de la direcció de la Barcelona Global, és president de GBS Finances a Catalunya i té per soci i conseller delegat a Juan António Samararch, membre també de Barcelona Global i president de la Fundació Samaranch, que inclou l’Ajuntament de Barcelona en el seu patronat. La Fundacio J.A. Samaranch té per objectiu conservar el llegat de Samaranch i treballar en l’àmbit de les relacions entre la Xina i Espanya a través de Barcelona. La Fundació es va presentar a la Xina la setmana passada durant una visita institucional de l’alcalde Trias que, a la tornada del viatge asiàtic, va aprovar la adhesió de la ciutat al FMRE. Possiblement Trias espera que la Fundació Samaranch ajudi a consolidar la marca Barcelona a la Xina, la qual cosa podria respondre a la pregunta de perquè l’Ajuntament ha decidit adherir-se a la FMRE, una associació que té com objectiu promocionar la marca “España” i que perjudica els interessos turístics i de promoció econòmica de la ciutat.
Cal saber que Gonzalo Rodés va iniciar la seva carrera professional en el departament de fiscalitat internacional de Cuatrecasas Gonçalves Pereira, propietat del president de Barcelona Global. És fundador de Rodés & Sala Advocats, firma que es va integrar en Gómez-Acebo & Pombo el 2009, membre del FMRE, és també vicepresident de la Fundació Príncep de Girona, i secretari del Circulo Eqüestre.
El conseller Mascarell és membre del consell de BG i caldria que expliqués si està d’acord amb els atacs del president del Barcelona Global a la immersió lingüística a Catalunya fetes publiques la setmana passada, a l’igual que l’alcalde Trias.
Una qüestió de les marques i el futur del país en joc
Els experts coincideixen en afirmar que la identitat nacional representa un paper clau en el futur econòmic i polític del país i que Catalunya necessita tenir una capital potent i internacionalitzada, i que en aquest sentit, cal reforçar la capitalitat de Barcelona potenciar la llengua i la cultura catalana a la capital de Catalunya, identificar i posicionar a nivell internacional Barcelona com a capital econòmica, del coneixement, del talent i de l’emprenedoria. Fa només una setmana l’alcalde Xavier Trias va assegurar a la Xina que la “marca España” perjudicava a Barcelona, dies després la posició del govern municipal va en la línia contrària de promocionar Barcelona com la capital de Catalunya, què s’ha perdut pel camí?
Notícies relacionades
- El català és un llast per promocionar Barcelona 20.07.2012.
- Trias posa en risc la marca Barcelona 19.07.2012.