directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 20 d'abril de 2024 01:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

#1català1arbre La iniciativa dels catalans ens dóna esperança

Es crea un portal web per demanar la col·laboració ciutadana per replantar l'Albera un cop estigui extingit l'incendi de l'Alt Empordà

Comentaris 14  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 12 vots )
carregant Carregant

Davant tragèdies com la de l'incendi de l'Alt Empordà, la societat civil catalana pren la iniciativa de manera solidària. Un grup de persones ha creat el web uncatalaunarbre.wordpress.com per tal de reunir gent que de manera voluntària col·labori en replantar l'Albera una vegada s'hagi apagat el foc. Una campanya sorgida a les xarxes socials sota el nom #1català1arbre busca replantar la zona arrasada per l'incendi forestal de l'Alt Empordà i fer que l'Albera "torni a ser el que era fins fa dos dies". Així ho ha explicat un dels seus impulsors, Oriol Puig, natural de Llançà, junt amb una internauta de Barcelona, qui aquest matí ha fet una crida per trobar col·laboració en la campanya #1català1arbre. Puig s'ha ofert a obrir una pàgina web i fer-ne difusió i en sis hores ja havien aconseguit més de dues mil adhesions. Segons ha explicat Puig a l'ACN, l'objectiu ara és de trobar "recursos humans" i no econòmics i que encara cal veure què cal fer i com s'organitzaran els voluntaris un cop l'incendi ja estigui extingit.



Comparteix
   

Aquest dilluns al matí, la internauta @annacamaca ha demanat ajuda a la resta d'usuaris de Twitter per trobar un webmaster per dur a terme la campanya #1catalàunarbre. Oriol Puig s'hi ha posat en contacte i a partir d'aquí no han parat de sumar adhesions a través de la web que ha començat avui mateix. Fins a les sis de la tarda, ja eren més dues mil les persones inscrites i més de 12.000 les visites a la web. A més, l'etiqueta #1català1arbre és des de fa unes hores 'trending topic' a l'Estat.

Oriol Puig, de 27 anys i veí de Llançà, ha explicat com ahir va participar com a voluntari al pavelló de la localitat per atendre els conductors que es van quedar atrapats per l'incendi a la N-260. "Vaig sentir que havia de fer alguna cosa", ha afirmat. Puig, actualment a l'atur, es defineix com un apassionat de les xarxes socials i per quest motiu, explica, no ha dubtat en respondre la sol·licitud de la internauta barcelonina.

El cofundador de #1català1arbre ha deixat clar que cal veure el que s'haurà de fer un l'incendi estigui extingit i que la campanya està oberta a tothom qui hi vulgui col·laborar, junt amb administració i experts, que hauran de determinar quin tipus de vegetació convé replantar a la zona. A més, ja han contactat amb empreses privades, vivers i enginyers agrònoms, entre d'altres.

"Les accions de després no les hem de decidir ni l'Anna ni jo, sinó tots els que estem apuntats", ha comentat Puig, que tampoc ha descartat, si cal més endavant, fer una campanya de micromecenatge a través de la pàgina web.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#14
nasi fletxa cat
24 de juliol de 2012, 21.42 h

Ah, ni soc de la zona, ni soc el promotor de res d'això.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
nasi fletxa cat
24 de juliol de 2012, 21.41 h

#12

Ehem... això dels 400 arbres per ha ho he posat si es reforesta les zones on no creix res al segon any després de l'incendi (que n'hi hauran moltes, segur. Per exemple si en alguna zona hi havia pinassa).
Però les reforestacins populars que s'acostumen a fer normalment son poc denses i a més l'index d'éxit no és molt elevat, per tant, crec que aspectes negatius, cap o quasi cap.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
QuimX fletxa Barcelona
24 de juliol de 2012, 20.57 h

#11 nasi, no sé per què contestes com si fos una cosa personal, si és que no ets el promotor. Sóc Enginyer Tècnic Agrícola i Ambientòleg i he realitzat diversos estudis i treballs sobre les successions vegetals en terrenys arrasats pel foc, o sigui que, sense objectar res al teu dret a opinar, no necessito el teu permís per dir-hi la meva ni de com dir-la. Si es replanta en una zona en regeneració, no només passa que es perd el temps, també passa que els nous brots (sobretot si són... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
nasi fletxa cat
24 de juliol de 2012, 16.26 h

Quim, no cal que t'hi posis tan seriòs, conec perfectament el tema que parles. Teòricament podria estar d'acord amb tu, però plantar arbres, si no son pins o eucaliptus, no és cap mal. Com a màxim serà perdre el temps perquè quasi tot rebrotarà o neixerà de llavor.
Però repoblar és útil (i a més, crea il·lusió) al segon any després de l'incendi, ja que es veu perfectament on no hi haurà regeneració natural.
Tot i que... perquè en tinguin una idea de la feinada, per a cada hec... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
QuimX fletxa Barcelona
24 de juliol de 2012, 16.01 h

Si us plau, que algú aturi això! Aquest despropòsit del voluntarisme patriòtic malentès pot causar un desastre natural major que el que ja ha passat. No replantem res, si us plau! I menys des de l'amateurisme i el desconeixement de les successions biològiques naturals. El bosc mediterrani -llevat escasses excepcions i molt delimitades geogràficament- no s'ha de repoblar, cal permetre i facilitar que rebroti amb la seva pròpia força. Demanaria als responsables de Directe.cat deixessin d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
nasi fletxa cat
24 de juliol de 2012, 14.59 h

Jaume, a principis de segle no hi havia gaires incendis per moltes raons. Una d'elles és pequè quasi no hi havia bosc.
Als anys 50, la quantitat de boscos era encara modesta.
Ara n'hi ha més, però principalment del combustible pi, fruit de l'abandó de la vinya fa moltes dècades.
Els boscos que cremen menys son els boscos densos i "no netejats". Un bosc dens d'alzines crea un ambient humit a l'interior que dificulta l'avanç de les flames. A més que el sotabosc de l'alzinar i la roureda ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
jordibcn fletxa Barcelona
24 de juliol de 2012, 14.14 h

#6 A part que no he entés gairebé ni un borrall del que dius, aquest any a Catalunya apart d´aquest incendi a la Ribera d´Ebre també en hi va haver un altre de considerable , i al Bages un altre , tot és Catalunya i tots som catalans.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Jaume Garriga fletxa Vallés Oriental
24 de juliol de 2012, 13.56 h

#5 Nasi, vinc de família de muntanya, et recordo que fins fa uns 50 anys, els boscos es netejaven, feien llenya per les llars de foc i cuines i de les branques feien carbó, això mantenia el bosc net, aclarit i amb menys risc d'incendis. La quantitat de matèria vegetal que tenen actualment els boscos de Catalunya no hi havia estat mai, jo hi camino quasi setmanalment i veig com el bosc avança imparable per feixes d'antics conreus de masies ara abandonades, perdent-se clarianes conreades que... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
24 de juliol de 2012, 13.13 h

JORDI de Barcelona Per fer aoxo a tot Catalunya Cremada tindrien que ajuda els que no pagan impostos a Catalunya els més Rics he , Sandro Rosell u el 14 més Rics que ban regalar un YATE al Rei de Espanya ,, ara esgastin diners a recuparar els Boscos de Catalunya ,, no hufaran pas no els beix prou solidaris he . Els Deportistes que Guanyem molts Diners podrien COL-LABORAR EN ESPECIAL JUGADORS DEL ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
nasi fletxa cat
24 de juliol de 2012, 13.01 h

Jaume d'acord amb el què dius, però no sobre els punts 4,5 i 6.
El bosc no necessita un manteniment. Això és un invent dels explotadors forestals que volen que la Generalitat els hi pagui el mateniment de la seva explotació de fusta.
Fer una planta de biomassa a prop significarà la fi del bosc real: Arbres i sotabosc. Eliminen el sotabosc amb l'excusa que és "brutícia" i ho converteixen en un camp d'arbres i poca fauna. La herba que en poques setmanes creix, desprotegida de l'ombra del ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.