
#novullpagar Catalunya paga peatges i Espanya té la festa pagada
Per si encara no en teníem prou, el Govern Espanyol ens augmenta els peatges per poder salvar les fallides radials de Madrid
Ho vam publicar des del primer moment, la lletra petita ho deia molt clar, i vam demanar la convocatòria urgent del Grup de Treball sobre peatges, advertint del nou espoli que Espanya acabava de perpetrar, en anul·lar els més de 260 milions anuals que pagava a les concessionàries per la reducció dels peatges. La conseqüència era l’augment dels peatges d’unes autopistes totalment amortitzades, i no només això, amb l’augment que ha entrat en vigor avui, l’Estat augmenta els seus ingressos per l’IVA. En resum, els catalans seguirem pagant i Espanya podrà afrontar amb el que s’estalvia i amb l’augment de la recaptació, la salvació de les fallides autopistes de Madrid, la qual cosa acabarà beneficiant a ABERTIS/La Caixa.
Madrid ens demostra que el camí és el #novullpagar
Els ciutadans de Madrid ens han mostrat el camí, ells no paguen, el seu #novullpagar és molt més senzill, tenen autovies gratuïtes i no hi tenen cap problema, però els catalans podem seguir permetent que ens prenguin el pèl? Ara és el moment del #novullpagar definitiu, si convertim la revolta contra els peatges en una gota malaia persistent, un dia i un altre, i sense presses, però sense pauses les barreres cauran, els hi posarem el problema al Govern Espanyol, i cal fer-ho ens les concessions estatals, cada cotxe que deixa de pagar és una pedra a la teulada del Govern Espanyol. Moltes pedres a la teulada, segur que l’acabaran enfonsant.
El Govern Espanyol va signar un conveni amb Abertis que cobra pel descens de cotxes per l’AP-7
Degut a la disminució del transit per l’AP-7 fruit principalment per la crisi, el Govern Espanyol li deu pels tres primers anys d’aplicació del conveni (2008-9 i 10) més de 450 milions d’euros i segons va reconèixer la ministra Ana Pastor el total fins a la finalització de la concessió a l’any 2019 pot arribar a més de 2.000 milions d’euros.
Si no ens plantem, Espanya augmentarà els anys de concessió de l’AP-7 per recuperar els 2.000 milions
Espanya té la caixa buida, i per tant no pot pagar aquest 2.000 milions d’euros i busca solucions i quant es tracta de pagar sempre mira a Catalunya, la història ens ho demostra, per tant és hora de plantar-nos perquè segur que hi guanyem.
Aconseguir que el Servei Català de Transit no perdi el temps en multes fallides
El col·lapse del Servei Català de Transit és evident, les multes pel #novullpagar són deficitàries i els Govern Català ho sap, per tant si es persisteix no tindran més remei que rectificar, no podem castigar als ciutadans que es rebel·len per les actituds prepotents del Govern Espanyol contra els catalans.
Notícies relacionades
- #novullpagar : Espanya posa més llenya al foc 27.07.2012.
- Espanya liquida les bonificacions als peatges i encareix encara més els peatges catalans 17.07.2012.
- Espanya deixarà de pagar les compensacions per la reducció de peatges 14.07.2012.
- 2021, l’any en que el desdoblament de la N-II pot començar a ser una realitat 22.06.2012.
- Fallida jurídica de les concessions d’ABERTIS 14.06.2012.
- El Servei Català de Trànsit perd diners amb les multes del #Novullpagar 02.06.2012.