Recoder deixa clar que ABERTIS és intocable
ABERTIS està avalada per uns contractes i la Generalitat té un deute important amb la concessionària que fa difícil seure a negociar, ha assegurat Recoder
En declaracions a RAC1, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha dit que la solució del greuge que pateix Catalunya amb els peatges passa per introduir peatges tous i generalitzats arreu de l'estat espanyol. El que no ha dit el conseller és com pensa convèncer de la mesura a un govern de l’estat, que segons ell, té una falta absoluta de respecte per Catalunya. Josep Casellà, també a RAC1, ha reclamat una reunió del Grup de Treball dels Peatges, (GTP) en el que la Plataforma #novullpagar hi tingui veu, i poder aportar la informació recopilada en l’últim any i seure amb les concessionàries per revisar els contractes, ja que els beneficis d’aquestes són importants. ERC ha demanat aquest matí una reunió urgent del GTP.
Recoder fa volar coloms proposant un sistema homogeni i just per tot l’estat espanyol mentre critica el tarannà de l’estatEl conseller ha denunciat la política agressiva de l’estat contra Catalunya i ha assegurat que el Govern d ela Generalitat gairebé no té marge de maniobra, tot i que després ha assegurat que és absolutament viable un "sistema homogeni i just" a l’estat espanyol. "Les autopistes les han de pagar els usuaris", ha assegurat, "a través d'un peatge tou, molt tou, molt barat, però distribuït arreu del territori", i ha afegit que en lloc d'això, el Ministeri de Foment espanyol ha optat per "la solució més fàcil", que és apujar el preu dels peatges ja existents perquè "ja estan acostumats a pagar". A més el conseller ha qualificat de falta de respecte a Catalunya la pujada d’aquest cap de setmana. "És un greuge més que hem d'afegir als molts greuges que aquest Ministeri de Foment està cometent amb Catalunya i amb els ciutadans de Catalunya", ha afirmat.
En relació a la possibilitat que molts ciutadans deixin d'utilitzar vies de peatge, Recoder ha explicat que, a diferència d'altres autonomies, les vies alternatives que hi ha a Catalunya són molt dolentes. En aquest sentit, el Real Automòbil Club de Catalunya ha assenyalat que l’ús de vies secundàries per defugir peatges pot incrementar la sinistralitat.